اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
شوشان - دکتر محمد سرکوهکی :
طی روزهای اخیر و قبل از عزل کتانباف تغییر و انتصابی حساس در شهرداری اهواز اتفاق افتاد و آن عزل دهدشتی رییس حراست و انتصاب بهداد بعنوان رییس جدید حراست شهرداری بود.
اصولا حراست ها قبل از اینکه یک جایگاه و تفکر سخت افزاری و تنبیهی قضایی باشند یک جایگاه نرم افزاری و امر به معروف و نهی از منکریست و لذا وظیفه اصلی این بخش از نظامات اداری و دیوانی؛ اصلاح ساختار مالی و اداری کشور است ؛ و منطقا نیز اصلاح نظامات  اداری در شروع حیف و میل؛ بسیار کم هزینه تر از برخورد پس از حیف ومیل اموال است و از طرفی هر سوءاستفاده ای ناشی از یک خلا در نظام و بوروکراسی حاکمه درسازمان ها است . 
وبر این اساس؛ حراست هم وظیفه سالم سازی را بر عهده دارد و هم وظیفه ارائه رهنمود جهت اصلاح ساختار اداری و مالی .
متاسفانه بعضا مشاهده شده روئسای حراست یا با هدف ایجاد اقتدار واهی یا حب و بغض و یا بعضی کمبود های روحی ؛ راه سخت افزاری را در پیش گرفته اند و بجای اصلاح و جلوگیری از بروز تخلف ؛ در فکر مچ گیری و پرونده سازی بعد از تخلف هستند و ارزیابی مثبت عملکرد خود را در تعداد پرونده های تخلفات میدانند . 
اما این روش نه کمکی به اصلاح ساختار سازمان میکند؛ نه حقوق از دست رفته مردم و سازمان را بر می گرداند و از همه مهم تر تخلفات ایجاد شده؛ مردم را بدبین به نظام مالی اداری و مدیریت آن می کند .
متاسفانه چندین سال تفکر دوم برشهرداری اهواز حاکم بود که نتیجه اش هم بیشترین تخلفات مالی واداری شهرداری در این دوره بود .
اما رییس جدید حراست یک انسان نوگراست که میتواند از طریق نرم افزاری؛ هم در اصلاح ساختار شهرداری موفق باشد و هم جلوگیری از تخلفات مالی اداری در شهرداری اهواز.

ما نیز برای این مدیر نوگرای شهرداری اهواز همگام و هماهنگ با شهردار جدید اهواز جناب مهندس موسی شاعری کریمی دراین راه آرزوی موفقیت داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار