اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
همسر رضا آقا ربی (بازیگر سینما) و بهروز سلطانی‌فر (فرزند ابراهیم سلطانی‌فر) توضیحاتی درباره تدفین این دو هنر مند ارائه کردند.
تمدن‌نژاد (همسر رضا آقاربی، بازیگر سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با ابراز گلایه از رفتاری که با وی و خانواده آقاربی شده است، گفت:  همسر من رضا آقاربی در مرداد ۱۳۸۷ در سن ۵۰ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و ما گهگاه به مزار وی سر می‌زدیم. حدود 10 روز بعد از فوت مرحوم ابراهیم سلطانی‌فر (کارگردان سینما و تلویزیون) از طریق احمد میرعلایی، یکی از دوستانمان، مطلع شدیم که مرحوم سلطانی‌فر را در مزار همسرم دفن کرده‌اند.

وی ادامه داد: صبح فردای آن روز که مصادف با پنجشنبه نیز می‌شد من به مزار همسرم رفتم و متوجه شدم که بدون اجازه ما پیکر مرحوم سلطانی‌فر را در طبقه دوم قبر همسرم دفن کرده‌اند درحالی‌که ما هیچ اطلاعی از این مسئله نداشتیم.

تمدن‌نژاد با اشاره به اینکه هیچ شکایت و گلایه‌ای از خانواده مرحوم سلطانی‌فر ندارد و این مسئله حتی باعث افتخار است نیز گفت: برای پیگیری حقوقی این مسئله وکیل گرفتم و براساس پیگیری‌هایی که انجام شده، مشخص شده که برای دفن فرد دیگر در قبرهای دوطبقه و سه‌طبقه قطعا باید از خانواده اولین متوفی در آن مزار اجازه کسب شود. از این رو نقد من فقط  خطاب به مسئولان خانه سینماست که بدون اطلاع و حضور خانواده ما، دست به این اقدام زدند.

وی ادامه داد: از لحاظ شرعی و همچنین از لحاظ حقوقی در حال پیگیری موضوع هستم و از طریق خانه سینما نیز این مسئله را پیگیری خواهم کرد اما تاکنون پاسخی به من داده نشده و پرونده در مرحله تحقیقات است.

بهروز سلطانی فر (فرزند مرحوم سلطانی فر) نیز به ایلنا گفت: من پیش از مراسم تدفین پدرم با مسئول هماهنگی این امور در خانه سینما هماهنگ کردم و تاکید داشتم که حتما باید با خانواده مرحوم آقاربی هماهنگی شده باشد و آنها هم تاکید کردند که هماهنگی صورت پذیرفته است. حتی ما تاکید داشتیم که خانواده ایشان در مراسم گرامیداشت مرحوم سلطانی فر که شب همان روز برگزار شد نیز حضور داشته باشند.

 وی ادامه داد: ما از خانه سینما به دلیل عدم هماهنگی گلایه داریم و تاکید می‌کنم این دو خانواده در این زمینه با هم مشکلی ندارند و چند روز بعد از این اتفاق، ملاقات‌هایی با هم داشتند.

 به گزارش ایلنا، مرتضی باقرنژاد (مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت ارشاد) که مسئولیت رسیدگی به امور کفن و دفن هنرمندان را دارد، در مصاحبه‌ای در سال 95 اعلام کرده بود: باتوجه به اعلام سازمان بهشت زهرا (س) در اواخر سال ١٣٩٢، قطعه هنرمندان تکمیل شده و با کمبود جا مواجه است. از آن سال به بعد، اقدام به دفن هنرمندان در طبقه فوقانی قبور می‌شود. بر این اساس، وقتی خانواده متوفیان برای دریافت معرفی‌نامه مراجعه می‌کند، همکاران ما شرایط دفن را برای آن‌ها توضیح می‌دهند. اگر آن‌ها این موضوع را قبول داشته باشند، از بستگان درجه اول مانند همسر، فرزند، پدر یا مادر متوفی تعهد گرفته می‌شود. این تعهد به معاونت امور هنری وزارت ارشاد اجازه می‌دهند که در طبقات دیگر قبر متوفی، هنرمند دیگری را با تشخیص صلاحیت این معاونت دفن کند. این تعهد در پرونده و سوابق آن متوفی منظور می‌شود.

در حال حاضر برای تسریع در روند صدور گواهی دفن، برخی حوزه‌ها و سازمان‌های مربوط، تعهدنامه را از خانواده متوفی دریافت و همراه نامه برای معاونت هنری وزارت ارشاد می‌فرستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار