اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

شوشان - صاف صادق اهوازی :

وقتي در يكي از خبرگزاري هاي استاني خواندم: استاندار خوزستان گفت: "بي توجهي به مسائل سیل، آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد." و از سوييمعاون ايشان درنشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان دشت ازادگان گفت؛"دستگاه های اجرایی به تعهدات خود در قبال سیل زدگان عمل کنند." دريافتم كه اي دل غافل ديدي كه چه طور وابید؟!

در حقيقت اين دو مقام اجرايي استان نيمه پر ليوان سيلابي را ديدن و نخواستن از نيمه خالي آن سخني بگن كه خداي ناكرده زحمت دستگاه ها رو سيل با خود ببره و به اونا دهن کجی نشه!

اما نگارنده كه نه بدهكار استانداري ام و نه دستگاه هاي دولتي و خصوصي و حتا تعاوني، انتظار دارم لااقل مسوولان دستگاه ها عكس هاي سلفي با سيل و سيلاب و نيز پساسيل و حتا با سيل زدگان كه مي تونن بگيرن! حتا براي زمان فعلي كه وضعيت استان پساسيلي ست مي تونن از عكس هاي يه ماه گذشته شون استفاده كنن تا نشون بدن دارن به مشاكل سيل زدگان در وضعيت پساسيل رسيدگي و هكذا به مردم كمك مي كنن!

البته اين عزيزان مسوول انتظار نبايد داشته باشن كهافرادی از خارج استان يا خارج کشور به استان بیان و به مسایل و مشاکل کشاورزان خوزستاني در پساسیل رسیدگی و اقدام کنن و اونا دیگه در این باره مسوولیتی ندارن یا به عبارت بهتر، مشاکل کشاورزان در پساسیل به آن ها برنمی گرده و کار اونا دیگه تموم شده و همه چیز هم آرومه و این امریکاست که داغونه!

البته تر این که، این افراد مسوول در مسایل پساسیل بیکار هم نمی نشینن و حتمن آمار و عملکرد حوزه مسؤولیت شون رو به هر شکل تهیه می کنن و به استحضار بالاترین مقام اجرایی استان و هکذا مسوولان پایتخت نشین می رسونن.

این درست که کار نگاه گيري انجام ندادن اما در تهیه آمار و عملکرد که نباید کوتاهی کنن و باید ملات اش رو زيادتر کنن تا مسوولان بالا از دیدن و شنیدن چنین عملکردی، احساس غرور و سربلندی و افتخار کنن که زير دستاشون 24 ساعت در خدمت خود، ببخشین، در خدمت سیل زدگان بودن؛ حتا اگر در فضای مجازی در خدمت شون بوده باشن!

البته از استاندار همیشه جوان- چه دیروز و چه امروز و چه فردا- و همواره محبوب خوزستان و معاون ایشان- که در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان دشت ازادگان بر ضرورت رسیدگی به مسایل کشاورزان در پساسيل تاکید فراوان کردن و گویی از وضعیت موجود راضی نیستن- انتظار نداشتیم به این زودی به دستگاه ها گیر بدن!

هر چند، مسوولان دستگاه ها هم کم نیاوردن و آن چنون زیبا و جانانه سخن گفتن که اگر مو جای استاندار و مسوولان استانداری بودم اشک از تیام سرازیر می شد و در حال هق هق گریه به اونا می گفتم:"بسه دیگه تو رو خدا! نمی خواد از کارای انجوم وابیده و در دست اقدام تون بگین؛ شما نشون دادین که نماد وفاداری و از خودگذشتگی و ایثارین و زبون مو هم واسه تشکر از شما قاصره، فقط خودتون از طرف مو یه تقديرنامه اي تهيه كنين و متنش رو هم بنويسين و بیارین بدين دفتر تا امضا کنم و بعد برین در رسانه ها منعکس کنین که در خدمت به سیل و سیلاب و پساسیل از هیچ کوششی دریغ نکردین!

البته ممکنه یه زبل خانی هم در این باره بگه:"در خدمت به سیل؟! یا سیل زدگان؟"که در این باره ما نباید غافلگیر بشيم و باید بگيم: حالا هرچه! اما وجدانن خودتون کلاه تونه قاضی کنین و ببینین اگه در خدمت به سیل زدگان از هیچ تلاشی دریغ نمی کردین که نه نیاز به تشکیل چنین نشست های پشت سرهم در مرکز استان و شهرستان ها بيد و نه نیاز به تاکیدهای فراوون ما که بعد هم بخوايم مطلبش رو در ستون طنزمون وب سايت حبيب نيوز بچاپيم و بعد هم داستان درست بشه و بخوان كي بيد كي نبيد را بندازن و بعد هم بگير و ببند...

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار