اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
به منظور تثبیت و احیای زیستی تالاب عرب حسن که در حاشیه شهر عرب حسن ۴۵٠ هزار قطعه ماهی بومی از گونه های بنی و برزم در این تالاب رهاسازي گردید.
در آستانه هفته محیط زیست بالغ بر ۴۵٠ هزار قطعه ماهی بومی در تالاب عرب حسن شهرستان شوشتر رهاسازی گردید. 

نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان، به پیگیری‌های دهیار و اهالی شهر عرب حسن و همکاری اداره محیط زیست شوشتر و شیلات این شهرستان اشاره و تصریح کرد: به منظور تثبیت و احیای زیستی تالاب عرب حسن که در حاشیه شهر عرب حسن از توابع شهرستان شوشتر و در ٣٠ کیلومتری جنوب این شهرستان قرار گرفته است، ۴۵٠ هزار قطعه ماهی بومی از گونه های بنی و برزم در این تالاب رهاسازي گردید. 

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اهداف این برنامه تکثیر و افزایش جمعیت ماهیان بومی در جهت کمک به معیشت و اقتصاد ماهیگیران مجاز در این منطقه و مشارکت جوامع محلی در حفظ و احیای ذخایر زیستی می باشد و امیدواریم که این برنامه در فرصت‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر بر ضرورت حفظ و احیای تالاب ها تاکید کرد و اذعان داشت: تالاب‌ها کارکردهای بسیاری دارند و به درآمد روستاییان ساکن در منطقه، اشتغالزایی، زیباشناسی و حفظ گونه‌های آبزی و جانوری کمک می‌کنند، ضمن اینکه حیات وحش بسیاری از گونه‌ها به تالاب‌ها وابسته است و با توجه به نقش تالاب‌ها در اکوسیستم، حفظ تالاب‌ها ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار