اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
شوشان - محمدسعید بهوندی :
 جدای از موضوع، کری ها و جدال های کهنه و نیم قرنی سرخ و آبی ها که متاسفانه بسیاری از متن فوتبال و حتی بقیه حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی ما را تحت الشعاع تاثیرات منفی خود قرار داده است و شوربختانه هر اقدام اصلاحی و دلسوزانه ای را نیز معمولاً با جنجال و مشکل مواجه می سازد، حادثه ی ورزشگاه فولاد در شب بازی فینال جام حذفی فوتبال کشور، گرچه با تلاش دلسوزانه و مدبرانه ی نیروهای نظامی و امنیتی با کمترین خسارت پایان پذیرفت و خدای ناکرده می توانست تبدیل به یک حادثه با خسارت و هزینه ها در ابعاد بیشتر و جبران ناپذیری شود، امّا بدون هر گونه تعصب و جانبداری نسبت به این و آن، خوب و پسندیده است تا اینکه بپذیریم، بار دیگر پرده از بخشی از مدیریت خوش پوش، خوش نشین، ناکارآمد و طلبکاری برداشت که در چنین مواقعی یک اتفاق ورزشی ساده را که در تمامی شهرها و کشورهای جهان به راحتی و سهولت مکرراً انجام می پذیرد، به یک حادثه ی نگران کننده همراه با هزینه های بسیار تبدیل می نماید. مدیریتی نالایق، غیرمتعهد، غیرپاسخگو و متاسفانه طلبکار و فاقد روحیه ی پذیرش اشتباه و عذرخواهی از مردم که نشان داده است، نه تنها قادر به اصلاح خود نیست، بلکه به هیچ وجه حاضر به‌  پذیرفتن اشتباه خود نیز نبوده و از آن بدتر و نگران کننده تر، حاضر به دل بریدن از این غنیمت(صندلی نرم و گرم مدیریت) نیز نخواهد بود.
  
یک مسابقه ی فوتبال که از هفته ها و بلکه ماهها قبل مکان و زمانش مشخص و برای انجام کوچکترین کارها و فعالیت هایی که باید در خصوص آن انجام گرفته شود، دارای قانون و مقررات دقیق و بعضاً بین المللی است، اینچنین ناشیانه می رود تا به یک بحران در یک کلان شهر تبدیل شود. سوالهای اساسی این است که چنین مدیران و مسئولان ناشایستی که همه ی تلاش های دیگر بخش ها را در سطح یک استان و بلکه کشور مرتب و در حوادث پیش آمده زیر سوال می برند از چه پشتوانه ای برخوردارند که نمی توان با آنان برخورد محکم و بدون اغماض قانونی کرد؟! تا کی باید شاهد ادامه ی کار آنان باشیم؟! آیا واقعا اختصاص جایگاهی ۳۰۰ نفره، ده برابر و بلکه بیشتر از این برای تماشاگران مهمانی که هزار کیلومتر با مشقت فراوان مسیر پیموده و ای بسا که انواع فشار و کمبود و استرس را هم با خود به همراه دارند، تا این اندازه دشوار است؟! پس اینهمه جلسات پیش از انجام بازیها توسط مسئولان و دستگاههای مرتبط با موضوع مسابقه با چه هدفی و با کدام کیفیت و ضمانت اجرایی برگزار می شود؟!
   
بنظر می رسد؛ پافشاری مسئولان تیم فوتبال داماش گیلان بر گرفتن حق قانونی خود، به نحوی مطلوب و برجسته نواقص و کم کاری آنانی که در این ماجرا دارای مسئولیت بوده اند را برملا کرده است. بنابراین جا دارد تا خدای ناکرده در حوادث مشابه و حتی در حوزه های دیگر دچار هزینه های سنگین تری نشده ایم، برای همیشه به سپردن موقعیت ها و پست ها به افراد ناشایست و ناکارآمد پایان بخشیم و بیشتر از این چهره کشور را مخدوش ننماییم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار