اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
شوشان - نوید قائدی :
گرچه لابی گری های سیاسی و منفعت طلبانه و عدم توجه به شایسته سالاری در کسب کرسی های مدیریت در دو دهه گذشته به آفت و مانعی جدی در توسعه کشور تبدیل شده است، اما جایگاه خوزستان در این میان بی بدیل و تقریبا گل سرسبد کشور شده است.
هیچ فرد و گروهی نمی تواند منکر این حقیقت تلخ شود که تصاحب جایگاه مدیریت ها حتی در کلیدی ترین پست های حساس استان درگیر سه گانه لابی های سیاسی،اقتصادی و قومی نیست.
وقاحت ماجرا به حدی است که به طور مثال نمایندگان علنی در کسب سمت ها دخالت و سماجت دارند یا اقوام بعضی جایگاهها را چند سالی است حقوق خود شمرده اند یا در مواردی چون پتروشیمی ها لابی اقتصادی بی شرمانه استان را محاصره اقتصادی کرده اند.
در سال های اخیر به گسترش شبکه های اجتماعی و با حساسیت افکار عمومی موضوع بیش از پیش عیان گشته و موارد عدیده به استماع افکار عمومی رسانده می شود.
در این که حقوق مردم در حال تضعیع شدن است و زمان و منابع در حال تلف شدن شکی نیست 
، مدعای این تذکر عقب ماندگی های همه جانبه اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و آموزشی و ... در استان خوزستان است.
رویه در پیش فعلی کاملا معیوب و در جهت منافع مردم استان نیست و فقط منفعت طلبان سیاسی و اقتصادی و بومی از این اوضاع آشفته سود می برند.
از تنها امیدهایی که می تواند قاعده این بازی بد و ناپسند را به هم بزند می توان به جراید سالم و روزنامه نگاران سالم و متعهد و تحلیل گر، وجود نخبگان مردمی به عنوان سرمایه های اجتماعی روشنگر و هدایت گر و دانشگاههای فعال و مسئول سازمان های مردم نهاد واقعی با ایجاد حس مسئولیت اجتماعی مردمی در قالب مطالبات به حق شهروندی است و البته در راس هرم نماینده جدید ولی فقیه که تا کنون نشان داده رویه ای کاملا مردمی و مطالبه گرانه دارد،اشاره کرد.
امید است تا بیش تر از این دیر نشده توسط گروه های اعلام شده، قاعده فعلی به هم خورده و نظام شایسته سالاری و مردم سالارانه واقعی در استان حاکم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار