اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
رییس مجمع نمایندگان خوزستان:
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه باید پایین دست سدها را جدی بگیریم، گفت: هرچند که این موضوع باید از زمان ساخت سدها مد نظر قرار می‌گرفت اما اکنون نیز باید به این مساله توجه شود.
قاسم ساعدی در نشست تخصصی واکاوی سیلاب 97-98 که امروز، 21 خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از همه مردم، مسولان استان و نیروهای ستادی و اجرایی استان و کشور که در طول سیلاب خوزستان را رها نکردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: سیلاب گرچه مخرب بوده و آسیب‌هایی را به زیرساخت‌های استان وارد کرده اما مزایایی نیز دارد که یکی از مهمترین این مزایا مساله انسجام ملی و وحدت به وجود آمده میان مردم و بخش‌های مختلف است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: اگر در آن سوی مرزها طبل فتنه می‌زدند، حضور همه اقشار جامعه و مسولان در زمان وقوع این سیلاب و وحدت آن‌ها بذر فتنه دشمنان را دفع کرد.

ساعدی عنوان کرد: سیلاب خوزستان یک زنگ خطر برای سیاست‌های اجرایی در حوزه آب است و درس‌هایی را به مدیران این حوزه آموخت که باید مدنظر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها برای آینده قرار گیرد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: علت، چالش‌ها و خلاءهایی که در حوزه‌های مختلف سیلاب پیش‌آمده باید بررسی شوند و در این زمینه از زنگ خطر به صدا درآمده در این سیلاب به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آب به جای آنکه تهدید باشد یک فرصت است و باید از آن استفاده کرد، گفت: سدها و عملکرد سدها باید بررسی و نقاط ضعف برطرف شوند.

ساعدی ادامه داد: امروز به دنبال مچ‌گیری در خصوص وقوع سیلاب خوزستان نیستیم زیرا آنچه که شد، اتفاق افتاد اما باید تلاش کرد تا از آسیب‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد سدها فقط در سازه و رهاسازی آب خلاصه نمی‌شود، بلکه باید برای پایین دست و بالادست سدها نیز این مسایل تعریف و اهدافی برای آن‌ها در نظر گرفته ‌شود تا در شرایط مختلف برای آن بخش‌ها مشکلی به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه نباید سدی ساخته و پایین دست آن رها شود، گفت: این مساله برای مردم استان مشکل ساز شده و این مشکلات را با وقوع سیلاب امسال شاهد بودیم.

ساعدی با بیان اینکه باید پایین دست سدها را جدی بگیریم، گفت: هرچند که این موضوع باید از زمان ساخت سدها مدنظر قرار می‌گرفت اما اکنون نیز باید به این مساله توجه شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در خوزستان پایین دست سدها و لایروبی رودخانه و انهار فراموش شده‌اند. همچنین باید حریم رودخانه‌ها همیشه حفظ شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

وی عنوان کرد: امروز داروندار مردم از بین رفته و اگر بی تدبیری در مساله سیلاب رخ داده است باید مقصران مشخص و سهم خطای هر دستگاه تعیین شود.

ساعدی ادامه داد: انتظار داریم تا عوامل انسانی و غیر انسانی موثر در سیلاب خوزستان جدا از مسایل سیاسی مشخص شود. 

وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه را باید از امروز در استان آغاز کنیم تا شرایط برای کاهش خسارت‌ها در زمان وقوع چنین حوادثی مهیا شود.

ساعدی خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر دایک مرزی تالاب هورالعظیم بسته شود تا آب موجود از این تالاب خارج نشود و زمین‌های این تالاب همچنان مرطوب بمانند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار