اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
شهردار کوت‌عبدالله در شوشان؛
شهردار شهرکوت‌عبدالله گفت: ارزش افزوده دریافتی شهرداری جوابگوی پرداخت حقوق کارگران و توسعه خدمات شهری نیست.
نواب حاجیان سعیدی روز سه شنبه در نشست با مدیران و خبرنگاران پایگاه خبری شوشان با اشاره به فعالیت های شهرداری شهر کوت‌عبدالله در ماه های اخیر و همچنین پاسخگویی به مطالبات مردم این شهر اظهارکرد : شهرستان کارون با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های پرجمعیت استان خوزستان به شمار می رود که مدیریت این جمعیت نیازمند برنامه ریزی و اعتبار کافی دقیق است.

*فضای مجازی نقطه وصل ما با جهان پیشرفته را تقویت کرد 

وی افزود: در‌گذشته نقطه وصل ما با جهان پیشرفته، یا روزنامه بود یا اخبار اما فضای مجازی این ارتباط را تقویت کرد ولی متاسفانه عده ای با عنوان فعالان اجتماعی وارد میدان شدند که تا اندازه ای به این فضا اسیب وارد کردند. 

شهردار شهر کوت‌عبدالله گفت: در حال حاضر رسانه ها می‌توانند در انعکاس مطالبات مردم و همچنین کمک به مسئولان نقش موثری داشته باشند و ما  نیز در جهت خدمت رسانی به مردم سعی داریم تعامل بیشتری با رسانه های استان داشته باشیم.


*محدوده شهرستان کارون هنوز در حاله ای از ابهام است 

وی اظهار کرد: شهرستان کارون 220 هزار نفر جمعیت دارد که در گذشته و پیش از تبدیل شدن به شهرستان محدوده آن مشخص و تکلیف شهرداری برای خدمات دهی به مناطق مشخص بود اما اکنون باوجود جداشدن از اهواز هنوز وضعیت مبهمی دارد.

حاجیان سعیدی افزود: در۲۰ سال گذشته خوزستان با خشکسالی های متعدد همراه بوده و مردم رفته رفته از روستاها به سمت حاشیه شهرها هجوم آوردند و همین امر بر تعداد جمعیت این شهرستان افزوده است.

وی بیان کرد: جمعیت کوت عبدالله در سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته اما شهرداری برای خدمات دهی به مردم تنها با 220 نیرو فعالیت داشته است اما با شهرستان شدن آن، این تعداد نیرو به یک هزار نفر افزایش یافت.

*سهم ما از ارزش افزوده بسیار ناچیز است

شهردار کوت‌عبدالله گفت: اگرچه کوت عبدالله به شهرستان کارون تبدیل و تعداد نیروهای شهرداری نیز چند برابر شد اما سهم ما از ارزش افزوده بسیار ناچیز است وحتی برای پرداخت حقوق نیروهای خدماتی نیز جوابگو نیست.

وی بیان کرد: شهرداری با ساخت و ساز زنده است و زمانی که مهدیس از شهرستان کارون جدا شد ، تنها چند روستا باقی ماند.

*شهرداری به 120 هزار نفر خدمات می دهد اما ارزش افزوده 62 هزار نفر را می گیرد

وی گفت: در حال حاضر به 120 هزار نفر خدمات می دهیم اما ارزش افزوده ای که دریافت می کنیم به اندازه 62 هزار نفر است.

*مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در هر ماه حقوق پرداخت می کنیم  

حاجیان سعیدی بیان کرد: زمانی که اعتبارات ما کاهش پیدا کرد باید نیروهای مازاد این شهرستان را به اهواز انتقال می دادند اما این امر صورت نگرفت و اکنون مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در هر ماه حقوق نیروهای شهرداری است که به سختیی تامین می شود.

 * 60میلیارد تومان بدهی انباشه شده شورای شهر و شهرداری از دوره‌های قبل تاکنون

وی ادامه داد: ارزش افزوده شهرداری شهر کوت‌عبدالله در فروردین ماه سال جاری تنها ۹۰۰ میلیون تومان بود که با رایزنی های صورت گرفته با فرماندار و استاندار 900 میلیون تومان دیگر نیز به ما پرداخت کردند و این درحالی است که این شهرداری از سال ها و دوره‌های گذشته تاکنون مبلغی بالغ بر 60 میلیارد تومان بدهکار است.

شهردار کوت‌عبدالله گفت: در ماه های گذشته بیشتر از آن که به فکر خدمت رسانی به مردم باشیم درگیر پرداخت حقوق نیروها هستیم چرا که تعداد آن ها بیش از ظرفیت و بودجه ایی است که در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: مازاد نیرو مشکلات فراوانی را برای هر دستگاه و ارگانی بخصوص شهرداری ها ایجاد می کند تا جایی که حاصل آن همین تجمعاتی است که در ماه های گذشته مقابل استانداری آن را مشاهده کرده ایم.

*بیش از 300 نیروی مازاد در شهرداری کارون فعالیت می کنند

حاجیان گفت: برخی از کارگران تهدید کرده اند که اگر اخراج شوند به خود آسیب وارد می کنند و ما نیز قصد نداریم مشکلی برای این کارگران زحمتکش ایجاد شود به همین جهت تا این لحظه برای پرداخت حقوق آن ها ماهانه در حال رایزنی هستیم.

وی افزود: درحال حاضر بیش از 300 نیروی مازاد داریم که اگر آن ها به شهرداری اهواز منتقل شوند بخش عمده ای از مشکلات پرداختی ما به کارگران برطرف می شود.

شهردار شهر کوت‌عبدالله اظهار کرد: در حال حاضر با اعتباری که در اختیار داریم تنها می توانیم به جمع آوری زباله بپردازیم.

*پرداخت 95 میلیارد تومان حق الاینده از سوی فولاد خوزستان به شهرداری‌ها

وی گفت: شرکت فولاد خوزستان در سال 96 مبلغی معادل 95 میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرداری‌های شهرهای همجوار پرداخت کرده است اما شهرداری کارون هیچ نفعی از این حق آلاینده نبرده است.

حاجیان سعیدی گفت: مدتی پیش نیز نشستی با رئیس کل تقسیمات کشوری داشته ایم اما هنوز محدوده این شهرستان به صورت دقیق مشخص نشده و این شهرداری تنها تا خیابان جنت خدمات به شهروندان ارائه می دهد.

 *شرکت های صنعتی برای روکش آسفالت شهرداری را حمایت کنند 

 وی گفت: شهرستان کارون دارای مسیری ترانزیتی بوده و رانندگان از سراسر کشور برای رفتن به سمت ابادان و خرمشهر باید از مسیرعبور کنند و اگر شرکت های صنعتی استان برای تامین اعتبار روکش آسفالت با ما همکاری کنند می توانیم از این فرصت برای رونق این شهرستان استفاده کنیم.

*ایجاد اشتغال آسیب های اجتماعی کاهش می دهد 

 شهردار شهرستان کارون گفت: بی شک ایجاد اشتغال در این شهرستان آسیب های اجتماعی را نیز کاهش می دهد و می توانیم شاهد رشد و توسعه بیشتری در این منطقه باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار