اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
شوشان - شهرام گراوندی / ارشد علوم ارتباطات :
کمترین تردیدی وجود ندارد که ترامپ شایستگی گفت و گو و رد و بدل کردن پیغام و پسغام را ندارد. این شیواترین مطلبی بود که از لسان رهبر یک انقلاب و کشور مستقل و آزاده که دارای یک قدرت منطقه‌ای و فراگیر است، جاری شد و به نماینده‌ی ترامپ (شینرو آبه) تحویل داده شد که اصل مطلب دستش بیاید. 

رهبر انقلاب نکته‌های دیگری را هم عنوان فرمودند، اگر ترامپ و سیاست‌های آمریکا قابل اعتنا بود و اگر کمترین حسن‌نیتی به آمریکا وجود داشت، ترامپ در همین چند روز اخیر، صنایع پتروشیمی ایران را تحریم نمی‌کرد!(نقل به مضمون)
مگر برای اتخاذ یک دیپلماسی شفاف و قاطع و پیش‌برنده در یک کشور به چند رهبر و راهبر و  گوینده و  سفیر سیاسی نیاز وجود دارد؟ چرا همه زیر لوای رهبری جمع نمی‌شوند؟ چرا باید این تشتت و چند‌پاره‌گی سیاسی وجود داشته باشد که رییس‌جمهور یک سیاست را دنبال کند، وزارت امور خارجه یک سیاست و عده‌ای دیگر هم در مقام سخنگویان مقام معظم رهبری در اینجا و آنجا گاه سخنان ضد و نقیض بر زبان جاری کنند و باعث تشتت و عدم انسجام در اتخاذ یک رویه‌ی مشخص و ثابت در دیپلماسی جمهوری اسلامی شوند؟! 
نگارنده، به دفعات از لزوم ترمیم ساختار و بدنه‌ی اجرایی دولت سخن رانده است و برخلاف عده‌ای که به دنبال اختیارات بیشتر هستند، نه فقط با این موضوع مخالف است؛  که معتقد است طرح‌کننده‌گان این مسأله حتا یارا و توان استفاده از حداقل اختیارات در اختیار را هم ندارند، چه رسد به تفویض و در اختیار گذاشتن برخی اختیارات سیاسی و اقتصادی بیشتر!
نگارنده، معتقد است و بارها به صراحت گفته است، مشکل ما همه‌پرسی و فراخوان عمومی نیست. همه‌پرسی و فراخوان عمومی یک بالماسکه و برای فرار از ضعف‌ها و بی تدبیری‌ها و برای فرار از پاسخگو بودن است. 

چند مقاله و یادداشت در گذشته در خصوص ضرورت بازگشت به دوران پیشاریاست ‌جمهوری و وجود نخست‌وزیری کاریزماتیک با تفویض اختیارات رییس‌جمهور و تشریفاتی بودن رییس‌جمهور  و یا عملن حذف رییس‌جمهور و پاسخگوی مستقیم نخست‌وزیر به رهبری و بیش از همه، حضور مقام رهبری در عرصه‌ی سیاست و اقتصاد و فرهنگ و غیره و غیره، می‌تواند ما را از این وضعیت نامنظم خارج کند. 

بارها از کاریزما و اقتدار و توان مقام معظم رهبری برای مدیریت یکپارچه و متفق و اقدام انقلابی و ضروری برای حذف نهاد ریاست‌جمهوری نوشته‌ام و کماکان بر این نظرم که عمده‌ی مشکل ما فقدان همین وحدت سیاسی است. 
برخورد قاطع و شفاف مقام معظم رهبری با واسطه‌ی ترامپ(آبه)  و سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا درس بزرگی به نهاد اجرایی و تصورات باطل آنها می‌دهد که هنوز فکر می‌کنند، از اجاق آمریکا آبی برای ایران گرم می‌شود. 
همه‌ی این‌ها را داشته باشیم، خبر آمده صادق زیباکلام!! هم همراه یک هیات چندنفره به بلاد کردستان خودمختار و به دیدار بارزانی رفته‌اند! 
عکس‌های این بازدید دیپلماتیک! منتشر شده است. 
آدمی حیرت می‌کند که با چه چیزی طرفیم و در چه گردونه‌ای قرار گرفتیم و به عقل جن هم  قد نمی‌دهد، حداقل این یکی را تفسیر و تجزیه تحلیل کند! 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار