اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
دو کودک اهوازی برنده مسابقه نقاشی محیط زیست سازمان منطقه‌ای "راپمی" با موضوع محیط زیست دریا شدند.
روشنک سیدمحمودی و ویانا صادقی دانش‌آموزان نونهال اهوازی برنده مسابقه دریایی راپمی (محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان)، طی مراسمی با حضور معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، لوح تقدیر و جوایز اهدایی از کنوانسیون راپمی را دریافت کردند. 

در این مراسم احمدرضا لاهیجان‌زاده ضمن ابراز خرسندی از موفقیت کودکان خوزستانی گفت: خوشبختانه در یک رقابت فراملی از بین پنج اثر برگزیده با موضوع دریا و آلودگی‌های زیست محیطی در دریا، کودکان اهوازی موفق به کسب رتبه دوم و سوم این مسابقات شدند.

وی افزود: از دلایل  موفقیت این کودکان توجه و ارتقای آگاهی اقشار مردم خوزستان نسبت به موضوعات و حوادث زیست محیطی مختلف است. متأسفانه خوزستان، از استان‌هایی است که بیشترین آسیب به اکوسیستم‌های طییعی آن وارد شده و مردم با تمام وجود تبعات منفی آن را درک کرده‌اند.از سوی دیگر تلاش مجموعه محیط زیست خوزستان و سایر دستگاه‌ها و خصوصاً تشکل‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها در راستای تنویر افکار عمومی و آموزش و آشنایی اقشار مختلف مردم با موضوعات زیست محیطی در سال‌های اخیر بسیار موثر بوده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: باید در حوزه محیط زیست و آشنایی و اهمیت آن برای نسل آینده سرمایه‌گذاری شود؛ چرا که مسئولیت آینده کشور با همین نسل خواهد بود. 

لاهیجان‌زاده گفت: با وجود بیش از ۲۳۰ کیلومتر طول ساحل خلیج فارس و وجود تالاب‌ها و خوریات مهم در استان خوزستان، هنوز  بخش دریا و اهمیت آن برای مردم ناشناخته است.

وی ادامه داد: در استان‌های شمالی با توجه به طول ساحل مشابه با خوزستان،  دریا بسیار شناخته شده و بیشتر  مورد توجه قرار گرفته است و این در حالی است که استان خوزستان می‌تواند با توجه به این نعمت خدادادی در توسعه گردشگری، اقتصاد ، صید و صیادی و در کنار آن حفاظت از تنوع زیستی فعالیت بسیار چشمگیری داشته باشد.

در این مراسم محمدجواد اشرفی سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز ضمن ابراز خرسندی از کسب این موفقیت توسط دانش‌آموزان اهوازی، به نقش والدین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: والدین می‌توانند با ایجاد انگیزه و همچنین توصیه‌های زیست محیطی به کودکان، نقش مهمی در راستای انتقال حس مسئولیت‌پذیری همراه با دانش به نسل آینده  باشند. 

در این مراسم به روشنک سیدمحمودی  به عنوان نفر دوم و ویانا صادقی به عنوان نفر سوم جوایزی همراه با لوح تقدیر از سوی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اهدا شد.

سازمان منطقه‌ای راپمی، بازوی اجرايی منطقه‌ای كويت است كه با هدف همكاری درباره مديريت و توسعه محيط زيست دريایی و نواحی ساحلی در برابر هر نوع آلودگی به امضای هشت كشور حوزه خليج فارس و دريای عمان رسيده است. 

سازمان راپمی دارای چهار ماموريت در حوزه بيولوژيكی، آلودگی‌های نفتی و آلی، آلودگی‌های معدنی مانند عناصر سنگين، سموم و مقابله با اثرات زيست محيطی حوادثی همچون گرد و غبار، طوفان‌های گنو، پديده كشند قرمز و يا سونامی است. محل این سازمان در کشور کویت است. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار