اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
شوشان - هوشنگ نوبخت :
به جرات می‌توان گفت، اولین نماد مبلمان شهری در تاریخ اهواز است که شاید تمام خوزستان آنرا می شناسند یا از کنارش رد شده اند.
چهار شیر را می‌گویم.
میدانی در ورودی یا خروجی شهر اهواز.
میدانی که عامه مردم آنرا بنام چهار شیر می شناسند و علامت معروف آن همچون نماد ورزشی استقلال  به چهار انگشت  شهرت یافته است.
این در حالی است که نام شهرداری آن، شهید بندر است. یکی از دوستان میگفت که شهید بندر، مظلوم ترین شهید اهواز است، گفتم چرا؟ گفت : نامش را روی مکانی گذاشته اند که اصلن خطاب نمی شود.

حال سوال و مسئله جدید این است که با افتتاح پل جدید متوجه شده ایم که پروژه روگذر را نیز بنام شهید کجباف زده اند، این در حالی است که مکان جغرافیایی یکی است ولی تاکنون به 3 اسم تابلو خورده است.
ترس من از این است که پل های جدید نیز به نام های دیگری کلید بخورد و آنوقت است که از هر جهت که به این میدان وارد شویم باید نام همان جهت را جهت دادن آدرس به دیگران اعلام کنیم.
امیدوارم شهرداری اهواز تدبیری بیاندیشد که ضمن حفظ آثار ملی در این نقطه از شهر، حرمت نام مقدس شهدای عزیزمان نیز حفظ شود به گونه ای که شهروندان دچار آشفتگی و پراکندگی ذهنی نگردند. 
ضمن اینکه با کمی سلیقه می‌توان ضمن حفظ اصالت میدان به نصب سردیس مفاخر و شهدای گرانقدر خوزستان بعنوان پایتخت دفاع مقدس نیز در ورودی های این طرح زیبای معماری اقدام کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار