اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
شوشان - داود مدرسی یان / مدیرمسئول نشریه فریاد خوزستان :
موسسات اندیشه پردازی آمریکا، چند استراتژی را همزمان به کار می برند. نیکولاس بنس  پیشنهاد استراتژی قورباغه آب پز را به دولت آمریکا داده؛ بدین صورت که قورباغه اگر یکباره وارد آب جوش شود می پرد اما اگر به آرامی آب را گرم کنید تا کم کم به نقطه جوش برسد، قورباغه می ماند و می پزد! این استراتژی در کنار استراتژی هویج و چماق، در حال اجرا برای جمهوری اسلامی است.

1) چماق؛ #ماس، #وزیر خارجه آلمان اومد و به صراحت ما را تهدید به جنگ کرد : "در سوریه و یمن جنگ است و اینجا (یعنی ایران) جنگ نیست".

2) هویج؛ #آبه، #نخست وزیر ژاپن هم آمده که بگوید: "آمریکا شوخی ندارد و با شما مثل هیروشیمای ما رفتار می‌کند ما حاضریم نفت شما را بخریم و شما را کمک کنیم".

دیپلماسی جمهوری اسلامی (یعنی دولت)، باید بعد از خروج آمریکا از برجام، تهاجمی عمل می‌کرد و این دولت‌ها را یکی‌یکی به آمریکا می‌فرستاد و زمینه خروج خود را از برجام فراهم می‌کرد؛ اما این #دیپلماسی_تدافعی ماند و ماند و هسته‌ای را پلمپ کرد، عقب‌نشینی کرد، در برجام ماند، تحریم‌ها هم بیشتر بیشتر شد. تازه دولتی که خطای بیشتری کرده، طلبکار شده و آدم می‌فرستد که باید حرف من را بپذیرید!

واقعیت این است که آمریکا درحال گرفتن زمان از ایران است. زمان را می‌گیرد تا بتواند فشار و تحریم‌ها را حفظ کند و به هدف خود که فروپاشی ایران از درون است برسد. مسئولین ایران هم نعل به نعل سیاست‌های آمریکا را اجرا می‌کنند و پازل او را تکمیل می‌کنند!

سه ماه تمام طرحها و وزارتخانه ها و دولت و مملکت را تعطیل کردند تا توافق ژنو امضا شد. یکسال تعطیلی کشور را ادامه دادند تا توافق وین امضا شد، دو سال شرایط اقتصادی کشور را در تعلیق نگه داشتند تا برجام امضا شد، تعهدات خود را در سه ماه انجام دادند و شش ماه و یکسال و دو سال طول کشید و خبری از برداشتن تحریم ها نبود! ترامپ آمد و به راحتی بدون کمترین هزینه و بدون کوچک ترین ترس و مانعی از از برجام خارج شد و باز کشور را معطل نگه داشتند. بعد مهلت یک ماه و دوماهه و سه ماهه و یکساله به آمریکا و اروپا دادند و تولید و اقتصاد کشور را در تعطیلی نگه داشتند، بازهم خبری نشد! یک روز منتظر کری بودند و اوباما؛ یک روز پمپئو و ترامپ؛ حالا #ماس، وزیر خارجه آلمان و #آبه نخست وزیر ژاپن!

آنها دارند با ما بازی می کنند و سر ما را گرم می کنند تا زمان را بگیرند و زمینه فروپاشی از درون بیشتر و بیشتر فراهم شود. دولت و مجلس ایران اما علائم این فروپاشی را نمی بینند! وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را نمی بینند یا می بینند و به روی خود نمی آورند اما کماکان سر در برف و در انتظار به امید اروپا و آمریکا! آنها هم خوب می دانند با مشتی پهلوان پنبه در دولت ایران روبرویند لذا زمان را از ما می گیرند تا هدفشان که فروپاشی ایران از درون بعلت وضعیت نابهنجار اقتصاد است به ثمر برسد.

شرطی سازی اقتصاد طی 6 سال اخیر مملکت را تا لبه سقوط پیش برده؛ همانطور که فتنه 88 کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد. آقایان سرتان را از پنجره دفترتان بیرون بیاورید و یا شیشه اتومبیل تان را پائین بکشید و نابودی اقتصاد کشور را نگاه کنید. امروز در کوچه و خیابان؛ در مغازه و دفتر کار؛ مترو و تاکسی و قطار و اتوبوس؛ صف نانوا و صف گوشت و صف شکر؛ زن و مرد همه ناراضی اند از این وضع. بفهمید. کمی بفهمید. وضعیت قرمز است. هیچ خیری از اروپا و آمریکا و ماس و آبه به دست شما نمی رسد. کشور را از حالت انتظار و شرطی سازی خارج کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار