اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
رییس اداره شیلات گتوند گفت: از ابتدای فصل رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی خوزستان، 150هزار قطعه بچه ماهی از گونه بنی در رودخانه کارون و در پایین دست سد تنظیمی گتوند رهاسازی شده و عملیات رهاسازی همچنان ادامه دارد.
داوود فتاحی اظهارکرد: امسال میزان رهاسازی بچه ماهیان بومی در شهرستان گتوند نسبت به سال گذشته کمتر شده است و در این زمینه امسال به دنبال بازدهی بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان گتوند ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های شیلات استان خوزستان را دارد، افزود: جهت بازدهی بیشتر، ماهی‌ها با وزن بالاتر (حدود 40 گرم) رهاسازی شده‌اند که این نقطه تمایز رهاسازی بچه ماهی شیلات گتوند نسبت به سال گذشته بوده است.

رییس اداره شیلات گتوند تصریح کرد: سال گذشته 350 هزار قطعه شامل 200 هزار قطعه فیتوفاگ و 150 هزار قطعه بنی با وزن 5 گرم رهاسازی شد اما امسال وزن ماهیان رهاسازی‌شده افزایش و میزان رهاسازی کاهش پیدا کرده است.

فتاحی عنوان کرد: عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی با هدف بازسازی ذخایر آبزیان رودخانه است و شهرستان گتوند با برخورداری از رودخانه کارون، استخرها، کانال‌های آبیاری کشاورزی و دریاچه سد تنظیمی گتوند از ظرفیت بالایی در زمینه آبزی‌پروری برخوردار است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار