اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به ارتقاء شاخص‌های محیط زیستی از توسعه کمی و کیفی تصفیه‌خانه‌های استان با مشارکت کشور هلند خبرداد.
صادق حقيقی پور در جلسه ارتقاء و علاج بخشی تصفيه‌خانه‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با حضور شركت تريپل اچ از كشور هلند و شركت مهندسين مشاور دزآب اظهار کرد: شركت آبفای خوزستان دومين شركت از لحاظ تامين آب در كشور است، چرا كه خوزستان قلب اقتصادی ايران و ٣٠ درصد آب‌های سطحی در خوزستان جاری هستند و تامين آب شهرهای خوزستان از طريق رودخانه‌ها و آب‌های سطحی با استفاده از تصفيه‌خانه‌های بزرگ است.

وی افزود: تامين آب شهرهای خوزستان توسط ٣٠ تصفيه‌خانه بزرگ و ٢ هزار كيلومتر خط انتقال آب و ١٠ هزار كيلومتر شبكه توزيع آب انجام می‌شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بيان كرد: از حدود ٢ ميليون متر مكعب آب كه در خوزستان توليد می‌شود حدود ٥٠ درصد آن هدر می‌رود و اين باعث شده كه آب شرب ما در وضعيت مناسبی نباشد.

حقيقی پور با اشاره به اصلاح و بازسازی هزار كيلومتر شبكه آب و توسعه سيستم جمع‌آوری فاضلاب گفت: ما در زمينه توليد و توزيع آب به شدت به دنبال اين هستيم وضعيت خودمان را بهبود ببخشيم و با همين هدف ظرف مدت دو سال اخير هزار كيلومتر اصلاح شبكه آب، اصلاح و توسعه شبكه جمع‌آوری فاضلاب در خوزستان كار اجرايی انجام شده است.

وی تصريح كرد: علی رغم هزينه‌های سنگين، كيفيت آبی كه به مردم خوزستان می‌دهيم كيفيت مناسبی ندارد و اين هم دو دليل عمده دارد، يكی فرسودگی شبكه و تاسيسات و دليل دوم ما اعتقاد داريم با استفاده از تكنولوژی‌ها و فناوری‌های جديد از طریق ارتباط با كشورهای اروپايی اين كيفيت را ارتقاء دهيم.

مديرعامل آبفای خوزستان با اشاره به وضعيت فاضلاب در خوزستان گفت: در بحث فاضلاب ٥٠٠ ميليون متر مكعب فاضلاب خام و تصفيه‌نشده وارد منابع آبی می‌كنيم كه از لحاظ شاخص‌های زيست محيطی و مسائل بهداشتی نيازمند آن هستيم كه در زمينه فاضلاب اقدامات جدی آغاز كنيم.

حقيقی پور به اقدامات فوری در زمينه آب و فاضلاب اشاره كرد و گفت: خوزستان به شدت نيازمند كار جديد در زمينه آب و تاسيسات توليد، توزيع آب و شبكه‌های جمع‌آوری فاضلاب است كه ما بايد اين اقدامات را با فوريت انجام دهيم.

رئيس هيئت مديره آب و فاضلاب خوزستان از اجرای طرح فاضلاب شهر مسجدسليمان خبر داد و عنوان كرد: توسعه و جمع‌آوری شبكه فاضلاب شهر مسجدسليمان در حال حاضر در مرحله مناقصه است كه سرمايه‌گذاران خارجی می‌توانند در اين مناقصه شركت كنند.

حقيقی پور اظهار كرد: تصفيه‌خانه فاضلاب غرب اهواز واقع در چنيبيه و ٥ تصفيه‌خانه در شهرهای سوسنگرد، هويزه، چمران، شوشتر و دزفول وجود دارد كه شركت تريپل اچ از كشور هلند و شركت مهندسين مشاور دزآب می‌توانند از اين تصفيه‌خانه‌ها بازديد كنند و ما آماده همكاری با اين شركت‌ها در جهت ارتقاء و نوسازی اين تصفيه‌خانه‌ها هستيم.

رئيس هيئت مديره آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اولويت‌های مهم وزير نيرو در خوزستان خاطرنشان كرد: ارتقاء و توسعه تصفيه‌خانه‌های فاضلاب و جلوگيری از ورود فاضلاب به رودخانه كارون از مهمترين اولويت‌های وزير نيرو در استان خوزستان است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار