اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
شوشان - شهرام گراوندی :
اهواز قلب خوزستان است. نه به واسطهی این که بنابر تقسیمات کشوری و تصمیم سازی های دولت  از دیرباز چنین تصمیمی اتخاذ شده؛ بلکه از این جهت که هر جور نگاهش کنی، عصاره ای از تمامی فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها؛ و فشرده ای از همه ی اقوام و اقلیت ها و اکثریت مردمی است که با وجود تکثر و پراکنده گی و حتا چندزبانی متنوع در خوزستان، همه با هم شمایل واحدی را به نام اهواز شکل داده اند و یک شناسه و شناسنامه ی اسم و رسم دار در این میانه بازتولید شده است. تنوعی که بعنوان مثال در دزفول و شوشتر و مسجدسلیمان و آبادان وجود ندارد. یک همگنی خاص تری در باقی شهرهای استان وجود دارد که در اهواز هرگز به چشم نمیخورد که می توانسته یک فرصت طلایی برای شهر و مردمش شود. 
با این توصیف، میزان دقت و ضریب خطا در تصمیم گیری های مدیریت شهری و خدماتی افزایش می یابد. حتا برای ابعاد مختلف نظم عمومی و امنیت شهروندان نیز چالش های بیشتری وجود دارد  نسبت به شهرهای دیگر استان که از این مختصات و تکثر و تنوع بهره ور نیستند. 
انتخاب و برکناری و انتصاب گاه به گاه شهردار و دیگر مسوولان شهری و خدماتی، و از طرفی دیگر، خروجی و پیامد این رخدادها، وقتی به عنوان یک فرد بی طرف به خود اهواز و سازه ها و تاسیسات و میزان رشد شهر و  وفور یا فقدان عناصر زیبایی شناسی و میزان بهداشت عمومی و رضایت شهروندی می نگریم؛ تنها می شود بر این همه کم کاری و ضعف و تباهی و ویرانی گریست و فردای پیش رو را نیز یک فردای مملو از ادبار و تیره روزی برای شهر قلمداد کرد. واقعیت این است که این شهر زیبنده ی مردم اهواز نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار