اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به جمعیت هدف 2 میلیون نفری خوزستان در طرح ملی کنترل فشار خون بالا از اندازه‌گیری فشار خون 35 درصد جمعیت هدف طرح در حوزه این دانشگاه خبر داد.
ایرج نظری در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که امروز (29 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز سال، بیشتر مجموعه‌ها درگیر سیل بودند. اگرچه اقدامات انجام شده وظیفه ذاتی هر ارگان بود اما با همت شبانه‌روزی همه سازمان‌ها موفق شدیم این حادثه را پشت‌سر بگذاریم.
  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: البته عواقب و حوادث دنباله آن همچنان ادامه دارد و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند. 
  
وی با اشاره به طرح ملی کنترل فشار خون بالا افزود: این طرح از 27 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 15 تیرماه ادامه دارد. اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که اندازه‌گیری فشار خون تا حدودی انجام شده و حدود 17 تا 18 روز دیگر برای ادامه این طرح باقی مانده است. در این مدت باید به شاخص‌های مورد نظر برسیم. 
  
نظری گفت: با توجه به افزایش طول زندگی باید به کیفیت آن نیز بها داده شود و شرایط زندگی بهتر برای افراد جامعه فراهم شود. این موضوع حاصل نمی‌شود مگر اینکه اطلاعات لازم جمع‌آوری و بر اساس این اطلاعات و شاخص‌های مورد نظر، اقدامات لازم را انجام دهیم. 
  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در این زمینه، اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بالا است که می‌تواند در کیفیت زندگی بسیار تاثیرگذار باشد. 
  
وی عنوان کرد: با شناسایی افراد دارای فشار خون بالا و انجام اقدامات درمانی مورد نیاز برای این افراد می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم. 
  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در این طرح در مجموع خوزستان حدود 2 میلیون نفر افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی جمعیت هدف هستند که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فشار خون 35 درصد جمعیت هدف و در شوشتر 37.5 درصد اندازه‌گیری شده است. البته این آمار در دانشکده دزفول و بهبهان کمی پایین‌تر است که باید در این راستا بیشتر تلاش شود زیرا اگر به این صورت پیش بروند به عدد و ارقام در نظر گرفته شده نخواهند رسید. 
  
نظری با بیان اینکه همه کسانی که واجد شرایط هستند باید نسبت به ثبت فشار خون خود اقدام کنند، گفت: این کار می‌تواند الگویی برای کارهای بعدی باشد زیرا ما برای دیابت نیز ارزیابی خواهیم داشت اما با توجه به این تجربه، دیگر مشکلات کنونی را نخواهیم داشت. 
  
وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی صحیح از مباحث سلامت، گفت: شهرداریها باید نسبت به نصب بیلبوردهایی در اماکن پرتردد اقدام کنند. 
  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: کار کارگروه سلامت و امنیت غذایی بسیار وسیع‌تر از این است اما هر جلسه در مورد لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز یا کدورت آب صحبت می‌شود. متاسفانه اصلا به مسائل دیگر پرداخته نمی‌شود و اگر به این صورت پیش برویم این کارگروه به کارگروه آب و فاضلاب تبدیل می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار