اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
"داستین هافمن" در فیلم فروشگاه عجیب آقای مگوریوم (به انگلیسی: Mr. Magorium's Wonder Emporium) فیلمی است محصول سال ۲۰۰۷ به کارگردانی "زک هلم" در نقش مگوریوم، دیالوگ بسیار جالبی ارائه می دهد.

او می گوید؛ هر داستانی، هر چقدر هم دوستش داشته باشیم باید به پایان برسد و وقتی به پایان رسید این شانس را داریم که داستان دیگری را شروع کنیم.

داستین هافمن(مگوریوم) می گوید: می دانید وقتی "شاه آرتور" مرد شکسپیر چی نوشت؟ فقط نوشت: اون مرد.
نه توصیفی، نه شلوغ بازی ای، نه استعاره ای! فقط دو کلمه: اون مرد. وقتی این دو کلمه را می خوانم دلم می خواهد هرچه زودتر بمیرم و پس از مرگ را ببینم.

الغرض، این روزها، با این که خیلی از داستان ها از نو دارند  شروع می شوند باز هم ما، شاهد باز تولید حرکات قدیمی هستیم که قبلا در داستان های قبلی پیامدهای آن را دیدیم، پس باید مثل پایان همان داستان های گذشته شاهد بروز چالش های فراوانی باشیم.

البته این پیش بینی بخاطر این است که نگارنده باز می بیند که  نخبگان سیاسی ویژه خوار در خوزستان، که در گذشته عامل اصلی این چالش ها بودند، باز امروز بازیگردان اصلی داستان های امروزی هستند.
آری، همان هایی که از آرمان های مدنی اصلاح طلبانه و یا ایمان خالصانه  ی اصولگرایی خود، بکلی دست شسته و مصصم درصدند تا رانت های موجود را بین همدیگر تقسیم کنند و این وسط، عده ای دیگر از فعالان که هزینه های ناشی از فعالیت های حزبی را همواره می پردازند سر خود را امروز بی کلاه بینند به گونه ای که حتی برای خود از منزلت اجتماعی و شان سیاسی بهره ای متصور نشوند .

آری، این که بعضی از اصلاح طلبان ریش سفید به کارگزاری جناح رقیب، نه برای رضای خدا، که بلکه برای برخورداری از مواهب قدرت، لباس خدمت از تن بر کنده و کمر همت بربسته تا دفتر به دفتر بروند و لابیگری کنند، قطعا این نوع حرکات رانتخوارانه، معارضان خاص خود را دارد و در آینده خیلی نزدیک بی پاسخ نخواهند ماند و نتیجه ی آن چالشی خواهد شد که در فردای سیاست آثار مخرب آن را خواهیم دید.

من هم مثل شکسپیر باید مفید و مختصر به جای این نوشتار نسبتا طویل، برای عبرت آیندگان در خوزستان فقط می نوشتم . اون مرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار