اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
معاون بهزیستی خوزستان خبر داد:
معاون توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان از اعطای وام خوداشتغالی به 243 معتاد بهبودیافته در سال گذشته خبر داد.
علی حسن‌زاده با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و  اقدامات بهزیستی در حوزه اعتیاد در سال ۹۷ اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 243 معتاد بهبودیافته وام خوداشتغالی دریافت کرده و توانمند شدند.

وی بیان کرد: عمده فعالیت‌های ما در سال گذشته به چهار حوزه پیشگیری از اعتیاد، درمان اعتیاد، کاهش آسیب اعتیاد و توانمندسازی معتادین بهبودیافته اختصاص داشته است.

حسن‌زاده با اشاره به طرح‌های انجام شده در زمینه پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: طرح کارمندیاری، طرح پیشگیری از اعتیاد در زنان و کودکان(پازک)، طرح مصون‌سازی در ۶۰ محله حاشیه استان و طرح خانه و مهدکودک (فست) از جمله موفق‌ترین طرح‌های بهزیستی در این حوزه بوده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶ تعداد ۹۲۶ نفر و بیش از ۶۴ هزار نفر روز در مراکز اقامتی نگهداری شده و خدماتی نظیر خدمات پزشکی،روانشناسی، البسه و... دریافت کرده‌اند.

معاون توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: برگزاری ۵ دوره آموزشی ویژه کارکنان، مدیران داخلی و کارشناسان مراکز اقامتی در سطح استان، برگزاری جلسه توجیهی به منظور رعایت پروتکل مراکز اقامتی با حضور نمایندگان سه دستگاه بهزیستی، نیروی انتظامی و دادگستری، تاسیس و راه‌اندازی مرکز TC ویژه بانوان در شهرستان اهواز و  انجام بازدیدهای موردی از مراکز در کل استان از جمله اقدامات بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد در سال گذشته است.

وی افزود: راه‌اندازی کلینیک سیار خدمات کاهش آسیب (موبایل ون) و راه‌اندازی پایگاه سیار خدمات کاهش آسیب(کانکس) از جمله فعالیت‌های ما در زمینه کاهش آسیب بوده است.

 حسن‌زاده در پایان برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و غرفه‌های گوناگون پیرامون موضوع اعتیاد با همکاری شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر را از دیگر برنامه‌های بهزیستی خوزستان در سال 97 عنوان کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار