اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
معاون امور عمرانی وزیر کشور تاکید کرد:
معاون امور عمرانی وزیر کشور گفت: مناسبات با مردم بسیار مهم است؛ در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از زیرساخت‌های فعلی و پروژه‌های بزرگ را نداشتیم اما اعتماد مردم بسیار قوی بود.
مهدی جمالی نژاد در آیین معارفه شهردار اهواز که امروز (4 تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور، اعمال تحریم‌ها، نوسان قیمت و شرایط اقتصادی، بحث امنیت ملی بسیار مهم است. 
  
وی با اشاره به نقش نقش نهادهای عمومی غیردولتی در امنیت ملی کشور، عنوان کرد: یکی از نهادهای عمومی غیردولتی، شهرداری‌ها هستند و اگر شورا و شهرداری کار را خوب و با دلسوزی انجام دهند، در این زمینه تاثیرگذار هستند. 
  
جمالی‌نژاد ادامه داد: مشاهده کردیم که مردم ما قانع و کم‌توقع هستند و اگر در محلات خوب کار شود و سرویس‌دهی خوب و خدمات ارزنده داشته باشیم، حس تعلق به محلات و مناطق شهر بالا می‌رود و این حس باعث رفاقت، همدلی و همگرایی بین مردم ایجاد می‌شود. همگرایی نیز باعث بالا رفتن انسجام اجتماعی می‌شود. انسجام اجتماعی، سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد و سرمایه اجتماعی امنیت اجتماعی را بالا می‌برد و با امنیت اجتماعی، امنیت ملی کشور افزایش می‌یابد. 
  
وی با بیان اینکه قلب همه کشور برای خوزستان می‌تپد، گفت: شورا و شهرداری باید بدانند اقداماتی که در خوزستان و اهواز انجام می‌دهند تنها برای خوزستان یا اهواز نیست و متعلق به همه کشور است. 
  
معاون امور عمرانی وزیر کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم حس تعلق و فضای هم‌افزایی ایجاد شود، باید شهردار اهواز مناسبات خود را در سه زاویه تنظیم کند. شهردار جدید اهواز باید مناسبات خود  را با بدنه شهرداری، مردم و حاکمیت مشخص کند تا بتواند در زمینه هم‌افزایی موفق شود. 
  
وی با بیان اینکه نباید اعتماد مردم کاهش یابد، عنوان کرد: مناسبات با مردم بسیار مهم است؛ در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از زیرساخت‌های فعلی و پروژه‌های بزرگ را نداشتیم اما اعتماد مردم بسیار قوی بود. 
  
جمالی‌نژاد تصریح کرد: اعضای شورا و شهرداری‌ها کسانی هستند که اگر خوب کار کنند می توانند رضایت مردم را داشته باشند و اگر خوب کار نکنند موجب نارضایتی مردم خواهند شد. 
  
وی بیان کرد: مردم تشنه صداقت، پاکدستی، ساده‌زیستی و همدلی هستند. مردم از تعارض و سیاسی‌کاری خسته‌اند. چرا در اهواز نباید شاهد توسعه یافتگی باشیم؟ 
  
معاون امور عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: این نوید را می‌دهم که شهردار جدید اهواز با نگاه و برنامه خوبی که دارد، می تواند توسعه را ایحاد کند و این توسعه با پشتیبانی مردم، همکاران و شورا ایجاد خواهد شد. شهردار جدید برنامه خوبی دارد که این برنامه را با آمایش سرزمین خوزستان همراه خواهیم کرد تا در جهت استاندارد‌سازی پیش برویم. 
  
وی خاطرنشان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است اما مناسبات زیادی با دستگاه‌های حاکمیتی دارد که باید از این ظرفیت در زمینه‌های مختلف استفاده شود. 
  
جمالی‌نژاد ادامه داد: هم‌افزایی در زمان سیل را می‌توان در سایر پروژه‌ها داشت. کار شهرداری سکان‌داری است نه پارو زدن و باید در زمینه‌های مختلف شرایط لازم را فراهم کند.  
  
وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل قابل حل است، گفت: مجموعه وزارت کشور خود را در تمامی حوزه‌های عمرانی استان خوزستان دخیل می‌داند و من نیز خودم را عضو چهاردهم شورای شهر اهواز می‌دانم. مشکلات با حضور جوانان قابل حل است. 
  
معاون امور عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: سیاست‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف، انضباط مالی، برون‌سپاری درآمدهای شهرداری، کاهش هزینه‌های جاری شهرداری، استفاده بهینه از اراضی شهرداری، استفاده از ابرازهای قانونی شورا و شهرداری برای وصول مطالبات از دستگاه‌های مختلف، بحث فرهنگ‌سازی، توزیع عادلانه خدمات شهری، حضور پررنگ سرمایه‌گذاران، استفاده از نوآوری و‌ خلاقیت در خدمات شهری، مدیریت جمع‌آوری زباله به روش‌های نوین، ارتقای ایمنی شهر مخصوصا در شرایط فعلی، توسعه فضای سبز و فضای فرهنگی و ورزشی، تدوین طرح جامع مبلمان شهری، بحث سند توسعه فرهنگی شهر، آموزش شهروندی، تقویت احساس تعلق و بالا بردن سرمایه اجتماعی برخی از انتظارات ما از شهردار جدید اهواز است. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار