اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
رئیس مرکز بهداشت خوزستان هشدار داد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش دمای استان و احتمال روی آوردن مردم به شنا و تفریحات آبی، بر لزوم خودداری از شنا در کانال‌های روباز آب به علت خطر ابتلا به عفونت‌های گوارشی و پوستی تاکید کرد.
مهدی حسینی‌زادi اظهار کرد: با توجه به استقرار سامانه هوای گرم در خوزستان و تقویت الگوهای تابستانی، شهروندان به منظور جلوگیری از گرمازدگی از حضور در فضای آزاد و پیاده‌روی طولانی‌مدت و فعالیت‌های فیزیکی زیر نور خورشید خودداری کنند. 

وی افزود: در فضای آزاد از کلاه‌های لبه‌دار و لباس‌های نخی با رنگ روشن استفاده شود. همچنین در فضای آزاد استفاده از عینک آفتابی استاندارد و کرم ضدآفتاب مناسب برای پیشگیری از آفتاب سوختگی ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه استحمام مداوم جهت جلوگیری از گرمازدگی موثر است، گفت: همچنین نوشیدن روزانه خاکشیر، تخم شربتی و آبلیمو در این شرایط موثر است. 

حسینی‌زاده تاکید کرد: در این شرایط باید از خروج سالمندان، کودکان و بیماران قلبی عروقی به بیرون از ساختمان‌ها جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در صورتی که افراد مجبور به فعالیت در محیط باز هستند، تعداد دفعات استراحت و فاصله انداختن بین کار باید رعایت شود. همچنین کودکان نباید تنها در اتومیبل بمانند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از تهیه و خرید هر نوع ماده غذایی از فروشندگان دوره‌گرد خودداری شود. همچنین تا حد امکان از بستنی‌های پاستوریزه صنعتی به جای بستنی‌های سنتی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در گرما برخی مردم به سراغ شنا و تفریحات آبی می‌روند، تصریح کرد: از شنا در کانال‌های روباز آب به علت خطر ابتلا به انواع عفونت‌های گوارشی و پوستی خودداری شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار