اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صرف هزینه های میلیاردی و چاپ عکس های تبلیغاتی خاص برای دریافت رای مردم خیانت به مردم است.

شوشان: آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری چهارشنبه شب در جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مسجد اعظم اهواز اظهار داشت: ابراز امیدواری رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم توقع کوچکی نبوده و ما نیز باید جدی تر از همیشه به مسائل مورد نظر رهبر معظم انقلاب پرداخته و عمل کنیم .

وی افزود: اکنون در نقاط مختلف کشور بخصوص در دانشگاه‌ها جلسات متعدد بررسی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود که اقدام مهم و ارزشمند‌‌ است چرا که رهبر معظم انقلاب مسیر موفقیت را در این بیانیه مهم ترسیم کرده اند .

زعیم حوزه های علمیه اهواز گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به نسل جوان به عنوان موتور محرکه انقلاب اهمیت زیادی داده اند چرا که جوانان در دوران انقلاب ، دوران دفاع مقدس و همچنین در عرصه های علمی و صنعتی و اقتصادی کشور همواره نقش برجسته ای داشته اند.

وی تصریح کرد : اکنون نیز بار سنگین صنعت و انرژی بر دوش نسل جوان است که نقش آن ها را بیش از گذشته برجسته کرده است .


آیت الله موسوی جزایری به جنبه فقهی، تاریخی و اجتماعی بیانیه گام‌ دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب یک شبه به دست نیامده بلکه سیر تاریخی دارد؛ این انقلاب از دوران مشروطیت و نهضت ملی کردن نفت تا انقلاب ۵۷ شاهد رخدادهای گوناگونی بوده است .

عضو خبرگان رهبری گفت : در بیانیه گام دوم از دو واژه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به صورت مستمر استفاده شده است که واژه انقلاب معانی مختلفی داشته و باید در قالب خیزش عمومی نه به صورت منطقه ای رخ دهد.

وی یادآور شد : باقرخان و ستار خان سرداران ملی که در نهضت مشروطیت در تبریز به محاصره محمد علی شاه قاجار و قوای استبداد درآمدند در مضایقه آذوقه قرار گرفته و در تاریخ نقل شده که آن ها آرزو داشتند که  در مناطق دیگر کشور نیز قیام صورت می گرفت تا فشار بر آن ها کم می شد .

آیت الله موسوی جزایری گفت: ملت شریف ایران به دعوت امام خمینی (ره) به انقلاب پیوست و امام نیز در نامه ای به فضلای حوزه علمیه قم تاکید کردند که دیگر رژیم شاهنشاهی مشروعیت ندارد و شاه از سلطنت خلع شده است .


زعیم حوزه های علمیه خوزستان همچنین به مقایسه انقلاب اسلامی و سایر انقلاب های جهانی پرداخت و  گفت: انقلاب هایی نظیر انقلاب فرانسه بر آزادی های بی حد و حصر فردی تکیه داشت که تنها در یک مورد اکنون به ۱۸ نوع ازدواج انحرافی و ازدواج با هم جنس و حیوانات رسیده اند.

وی ادامه داد: همچنین انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شوروی نیز که جزو انقلاب های بزرگ جهان است و بر اساس بیانیه مارکس و انگلس و به دنبال اجرای سوسیالیسم بود، با فرصت طلبی استالین به کشتار یک میلیون و ۵۰۰ هزار انسان منجر شد.

آیت الله موسوی جزایری گفت: انقلاب چین نیز بر مبنای کشاورزی و پیاده سازی کمونیسم بود اما انقلاب ایران مورد نظر امام و اسلامی بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) و به قرائت و تفسیر امام علی (ع) ، فاطمه زهرا (س) و ائمه معصومین برای اجرای عدالت بود. 


وی تصریح کرد: انقلاب ایران اسلامی با قرائت اسلام عربستان سعودی، اسلام آمریکایی و اسلام مرفهین بی درد متفاوت است.

زعیم حوزه های علمیه اهواز  همچنین به رفراندوم و رای به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : در ابتدای انقلاب به رغم نظر امام خمینی(ره) ، بازرگان به عنوان رئیس دولت موقت نظرش بر جمهوری دموکراتیک اسلامی بود که با مخالف شدید امام و جمله معروف: عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، مواجه شد.


وی افزود: دموکراسی برگرفته از انقلاب فرانسه بود که مبتنی بر آزادی های چندگانه ای مانند آزادی دین، آزادی پوشش، آزادی بیان، آزادی مسکن و موارد دیگر  بود؛ با این نوع آزادی ها نظر علما نظری متفاوت بود.

آیت الله موسوی جزایری گفت: علاما آزادی را قبول داشتند اما تاکید داشتند که این آزادی ها باید در چارچوب قانون باشد، همانگونه که اکنون آزادی مطبوعات وجود دارد اما بر اساس قوانین تدوین شده است .

وی ادامه داد: نظر آن ها مبنی بر آزادی بی قید و شرط اما واژه جمهوریت دارای بار معنایی فلسفی و منطقی بود؛ عبارت دموکراتیک بعد از جمهوری در آن دوره آزادی مطلق و بی قید و شرطی را تداعی می کرد که ساختار شکنانه بود به همین جهت امام (ره) با جمهوری دموکراتیک اسلامی که بازرگان پیشنهاد داده بود مخالفت کرد و روی جمهوری اسلامی نهایتا رای گیری شد که با استقبال بی سابقه و بالای ۹۸ درصدی مردم مواجه شد.


وی مراجعه به افکار عمومی به واسطه انتخابات را ابزار تعیین جمهوریت برشمرد و گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی نباید تابع چاپ عکس و وعده های توخالی و بریز و بپاش های میلیاردی باشد؛ انتخابات مد نظر و شایسته جمهوری اسلامی نیاز به چاپ عکس و این نوع تبلیغات متداول ندارد .

این جلسات به شکل هفتگی چهارشنبه در مسجد اعظم اهواز برای آشنایی نسل جوان با رویدادهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تبیین مسائل اجتماعی برگزار می شود .




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرزند خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
comment
0
1
comment درود بر شوشان رسانه مردمی- برخلاف بقیه رسانه‌ها که آلان دور ور شخصیت‌های مطرح دیگه میپرن، شوشان هوای این عالم فرهیخته و مردمی رو داره- اقدام این خبرگزاری قابل تحسینه- دورد خدا بر این تشکیلات
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار