اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

بلیط هواپیما به استانبول

استانبول یکی از قدیمی ترین کلان شهرهای اروپاست، که قدمت آن به 2000 سال پیش برمی گردد. استانبول، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان، واقع در تنگه بسفر می باشد. شهر استانبول با شکوه و عظمت خود، در میان دو قاره اروپا و آسیا قرارگرفته و بخشی از هر دو محسوب می شود و به همین دلیل تلفیقی از فرهنگ شرق و غرب را در خود جای داده است. اکثر مراکز تجاری و تاریخی استانبول در قسمت اروپایی قرار دارند و حدود دو سوم جمعیت کل شهر در قسمت آسیایی زندگی می کنند. استانبول بیش از 2000 مسجد دارد. قدم زدن در میان بازارهای پر جنب و جوش، غذاخوردن در رستوران های لوکس، خرید خوراکی از دستفروش های خیابانی، تماشای منظره افسانه ای تنگه بسفر و ساختمان های قدیمی و باشکوه تنها برخی از دلایل سفر با تور استانبول هستند. گردشگران به جز مراکز باستانی و دیدنی استانبول به گالری ها، موزه ها، کافه ها و رستوران های استانبول جذب می شود.

پرواز به استانبول

مسافت پروازی بین تهران و استانبول 2038 کیلومتر است. سریع ترین زمان پرواز مستقیم از استانبول به تهران 2 ساعت و 20 دقیقه زمان می برود. 5 ایرلاین پرواز مستقیم در مسیر استانبول-تهران ارائه می دهند. این ایرلاین ها عبارتند از: اطلس گلوبال، ماهان ایر، ترکیش ایرلاینز، پگاسوز ایرلاینز و ایران ایر.

چگونه به استانبول سفر کنیم؟

بسته به شهر مبدا، روش هایی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس برای دسترسی به استانبول وجود دارند. فرودگاه جدید استانبول (İstanbul Yeni Havalimanı) در فاصله 40 کیلومتری میدان تکسیم واقع شده و 45 کیلومتر با مسجد سلطان احمد فاصله دارد. پروازهای مستقیمی از شهرهای ایران به استانبول وجود دارند که برای شما امکان سفر مستقیم به استانبول را فراهم می کنند. البته اگر به شهرهای آنتالیا یا آنکارا سفر کرده باشید نیز می توایند با پروازهای داخلی به استانبول بروید.

بلیط هواپیما استانبول

حتما برای خرید بلیط هواپیما استانبول ابتدا در اینترنت جستجو کنید، شما می توانید در سایت شهرهای مبدا و مقصد خود را انتخاب کرده، سپس تاریخ سفر را تعیین کنید و جستجو کنید. با توجه به لیست پروازهایی که برایتان نمایان می شوند بهترین بلیط پروازتان به استانبول را انتخاب کنید و بلیط هواپیما به استانبول را به صورت آنلاین رزرو کنید. همچنین در مسیرهایی که پروازهای متفاوتی دارند، لیست پروازها بر اساس ارزانترین نرخ به گرانترین نمایش داده می شوند. دقت داشته باشید هنگام خرید بلیط، سن نوزاد (زیر 2 سال) و سن کودکان (2 تا 12 سال) را به درستی وارد نمایید.

قیمت بلیط و میزان بار قابل حمل در پرواز به استانبول

قیمت بلیط هواپیما استانبول به صورت آنلاین با توجه به تاریخ و ساعت به صورت لحظه ای تغییر می کند. مواردی مانند کلاس پروازی و شرکت ارائه دهنده بلیط هواپیما بر روی قیمت بلیط تاثیر می گذارند. شرایط آب و هوایی بیش از تاثیر بر قیمت بلیط هواپیما بر میزان سفرها تاثیر بگذارد. همچنین قیمت بلیط استانبول در فصل های مختلف تغییرات زیادی دارند و در فصل های لو سیزن (فصل های کم سفر) قیمت های بسیار ارزانتری برای آن ها در نظر گرفته می شود. به طور کلی مقدار بار مجاز در هر پرواز متقاوت است. بسته به ایرلاین مسافرتی، مسیر پروازی و کلاس پروازی، این میزان بین 20 تا 30 کیلوگرم متغیر است. البته میزان بار قابل حمل بر روی بلیط شما چاپ می شود و باید آن را در نظر داشته باشید.

فرودگاه جدید استانبول

با توجه به این نکته که در حال حاضر فرودگاه آتاتورک پانزدهمین فرودگاه شلوغ دنیاست و گنجایش حجم عظیم مسافران را ندارد به همین دلیل نیاز به تاسیس فرودگاهی جدید بود. همچنین در بمب گذاری سال 2016 خساراتی به فرودگاه آتاتورک وارد شد و برنامه آتی این فرودگاه، پس از انتقال پروازها و حتی کد یاتا به فرودگاه جدید، توقف فعالیت و تبدیل شدن آن به موزه است. فرودگاه استانبول بزرگ بزرگترین ترمینال دنیا را زیر یک سقف جای داده است. پیش بینی می شود که فاز اول این فرودگاه پاسخگوی 90 میلیون نفر در سال باشد و با به پایان رسیدن ساخت، ظرفیت سالانه فرودگاه استانبول به 200 میلیون مسافر افزایش یابد. این فرودگاه در سایتی به اندازه 76.5 میلیون متر مربع ساخته شده است. فرودگاه جدید استانبول (IGA) سومین فرودگاه بین‌ المللی استانبول پس از فرودگاه آتاترک و فرودگاه صبیحه گوکچن به حساب می آید.

بلیط چارتر یا سیستمی؟

بلیط چارتر به بلیط های هواپیمایی گفته می شوند که توسط یک آژانس یا دفتر خدمات مسافرتی مثل گلفام سفر برای بازه ای زمانی اجاره شده باشد. درحالی که بلیط سیستمی به بلیط های گفته می شود که خرید آن ها از آژانس گردشگری و خرید مستقیم از هواپیمایی فرقی ندارد، زیرا قیمت آن ها بر اساس مصوب خود شرکت هوایی می باشد. به همین دلیل شما با خرید بلیط چارتری می توانید بلیطی ارزان تر تهیه کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که بلیط سیستمی قابلیت کنسلی و استرداد داشته در حالی که بلیط های چارتری را در اکثر موارد نمی توانید کنسل کنید و یا با جریمه هایی بسیار سنگین امکان دارد.

رزرو آنلاین هتل استانبول و خرید بلیط هواپیما استانبول از خدمات گلفام سفر است که در راستای رفاه حال مشتریان عزیز و ایجاد سفری به یادماندنی بر روی وب سایت قرار گرفته است.

مسیرهای پروازی از فرودگاه استانبول

شما می توانید از فرودگاه استانبول به مسیرهای: آنتالیا، ازمیر، بدروم، آنکارا، ترابزون، دالامان، قبرس شمالی، آدانا، لندن، کویت، مسکو، فرانکفورت، پاریس، جده، آمستردام، بیروت، باکو، دوحه، آتن، دبی، برلین، بروسل، وین، تفلیس، میلان، رم، مونیخ، قاهره، زوریخ، کیف، کازابلانکا، مادرید، ونیز، نیویورک، صوفیه، بانکوک، دهلی، لیزبون، سنگاپور، بمبئی، میامی، توکیو، تبریز، شیراز و تهران سفر کنید.

مسیرهای اصلی پرواز به استانبول

فاصله هوایی مشهد-استانبول حدود 2716 کیلومتر است و زمان پرواز استانبول-مشهد حدود 3 ساعت و 40 دقیقه است. فاصله هوایی تبریز-استانبول حدود 1516 کیلومتر است و زمان پرواز استانبول-تبریز حدود 1 ساعت و 20 دقیقه است.

ترانسفر از فرودگاه استانبول به شهر استانبول

اکثر مسافران برای انتقال از فرودگاه به مرکز شهر تاکسی را ترجیح می دهند اما با توجه به مسافت طولانی مسیر فرودگاه تا میدان تکسیم باید هزینه بالایی را پرداخت کنند. تعرفه تعیین شده برای فاصله بین فرودگاه تا میدن تکسیم حداقل 110 لیره و به مسجد سلطان احمد حداقل 125 لیره می باشد. البته این تعرفه ثابت نیست و با متغیرهای مدت زمان ترافیک و مسیر انتخابی راننده قابل تغیر است. همچنین شاتل فرودگاهی هاوایست (Havaist) پنج خط اتوبوس میان فرودگاه جدید استانبول و پنج نقطه مهم شهر ارائه می دهد. به‌طورمتوسط مدت زمان سفر با این اتوبوس‌ها از این فرودگاه به استانبول حدود ۱۰۰ دقیقه است.

قوانین و مقررات برای کنسلی و تغییر تاریخ

قوانین مربوط به تغییر تاریخ و کنسلی بلیط بر اساس بخشنامه های ارائه شده توسط خطوط هواپیمایی می باشند که در زمان رزرو بلیط در قسمت قوانین بلیط ذکر می شوند.

سایر خدمات مسافرتی استانبول

با توجه به وجود سایت های متعدد شما می توانید به غیر از رزرو آنلاین بلیط هواپیما به استانبول، هتل خود را از طریق سایت رزرو کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با شهر استانبول، راهنمای سفر و مقالات معرفی متعددی در سایت های گردشگری موجود هستند.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار