اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
شوشان - میلاد ملحانی :
آن زمان که پهپاد جاسوسي گلوبال هاوک در امتداد خط ساحلي ايران در حال تجسس بود و رادارهاي سپاه، هواپيماي جاسوسي پي ـ 8  بهمراه 35 سرنشين و گلوبال هاوک را رصد مي کردند، دونالد ترامپ در کاخ سفيد به دنبال راهي براي افزايش فشارهاي اقتصادي بر ايران بود.ترامپ و تيم همراه او با تهديد دولتمردان ايراني به تلافي انهدام پهپاد جاسوسي تصميم به اجراي شوآف تبليغاتي حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران مي زنند که با هشدار ژنرال هاي پنتاگون مواجه مي گردد که ادامه اين شوي توييتري منجر به تهديد سربازان آمريکايي در هفت پايگاه نظامي در حوزه خليج فارس(پايگاه هوايي العديد قطر، پايگاه تومريت عمان، پايگاه ناوگان پنجم بحرين، پايگاه هوايي علي السالم کويت، پايگاه هوايي شيخ عيسي بحرين، پايگاه هوايي احمدالجابر کويت، پايگاه هوايي الظفره امارات) و پايگاه بگرام در افغانستان مي شود که در نهايت دونالد ترامپ با  ژست فيلم هاي فانتزي هاليوود نقش قهرماني را بازي مي کند که جان انسانها برايش ارزشمند است و اين حمله نمي تواند پاسخ  متناسبي با انهدام پهپاد جاسوسي باشد. 
  
ايالات متحده پيش از سرنگوني پهپاد جاسوسي، جنگي عليه ايران را آغاز کرده بود که پيشتر دبير شوراي عالي امنيت ملي در دهمين اجلاس بين المللي نمايندگان عالي امور امنيتي کشورهاي جهان در اوفا روسيه اعلام کرد؛ايالات متحده حق کشورهاي آزاديخواه منطقه را زير پا گذاشته و وزارت خزانه داري آن با تبديل به فرماندهي مالي جهاني، سياستي را به بازارهاي بين المللي القا مي کند که بايد آنرا تروريسم اقتصادي دانست و قلب اين تروريسم اقتصادي را مي توان تحريم هاي يکجانبه آمريکا نام برد، که بعنوان ابزاري عليه اقتصاد منطقه و کشورهاي طرف قرارداد با ايران کاربرد دارد؛ از سوي ديگر دلار آمريکا بيشترين ارز ذخيره و واحد پول اصلي تجارت بين الملي مي باشد و از آنجا که اتکا اغلب کشورها به سيستم مالي آمريکا بالا است بنابراين توان ايستادگي در برابر فشارهاي آمريکا را ندارند.

وابستگي اقتصاد ايران به صادرات نفت و گاز طبيعي و سلطه آمريکا بر نظام مالي جهاني از جمله موسسات بين المللي، صندوق بين المللي پول و بانک جهاني سبب سقوط درآمدهاي خارجي ايران شده است؛ ايران نيز در تلاش است تا اعتبار خود در بازارهاي بين المللي را با تغيير رويه  اقتصادي از صادرات نفتي به غير نفتي افزايش داده و با چالش واردات دارو و غذا و افزايش مراودات اقتصادي با کشور هاي همسايه از سختي معيشت مردم بکاهد. 

آمريکا چندين بار در مسائل داخلي ايران مداخله کرده است، در سال1332، آمريکا و انگليس با برنامه ريزي و اجراي کودتا بر عليه دولت منتخب و مردمي محمد مصدق حمايت خود را از شاه منفور ايران اعلام و طي دو دهه امنيت پادشاهي وي را تامين کردند، زماني که کشورهاي حوزه خليج فارس  در سال 1358صدام حسين را وادار به حمله به ايران کردند، آمريکا و اروپا با سلاحي که در اختيار حزب بعث عراق گذاشت سبب يورش 8 ساله صدام حسين به ايران شدند با  اين وجود رسانه هاي غربي با تغيير نگاه جوامع بشري و بيان داستان هايي خيالي از حزب الله، کنترل ايران بر حوثي هاي يمن و نيروي هاي مردمي حشد الشعبي سعي در القاي تفکر ايران مهاجم، در ذهنيت بينندگان دارند.

بلندگوهاي پروپاگانداي سياست هاي خصمانه کاخ سفيد، سعي در نمايش ايراني سرکش و دولتي تروريست دارند که به سختي مي توان با آن مذاکره کرد و آن را  مشکل غرب آسيا معرفي کردند، براي خنثي سازي اين بخش از جنگ رواني ـ اطلاعاتي، سياست خارجه ايران با سکان داري جواد ظريف تلاش به نشان دادن چهره ديپلماتيک دولتمردان ايراني و اصلاح تصورات جوامع غربي از ايران دارد و در عين حال نمايانگر ايراني باشند که تا کنون به هيچ کشوري تجاوز نکرده و همه تهديدات و تحريم هاي وضع شده از سوي واشنگتن صورت گرفته است.

در سال هاي 1389  تا 1391 چهار دانشمند هسته اي ايراني توسط سازمان اطلاعات رژيم غاصب اسرائيل، سازمان منافقين و ماموران اطلاعات آمريکا به شهادت رسيدند. در سال 1389  ويروس رايانه اي استاکس نت که توسط آمريکا و رژيم کودککش اسرائيل ساخته شده بود به سيستم رايانه اي هسته اي ايران نفوذ و باعث آسيب به بخش هايي از عملکرد سيستم هسته اي ايران شد. اين موارد پيش از توافق برجام در سال 1394 صورت گرفت. اما نشانه هاي چنين حملاتي همچنان باقي است .

همچنين در پي حملات اخير سايبري به زيرساخت هاي رايانه اي ايران پس از سرنگوني پهپاد جاسوسي آمريکا وزير ارتباطات، محمد جواد آذري جهرمي، ميگويد که سيستم امنيت سايبري ايران يک ديوار امنيتي ساخته است که از امکانات خود در برابر هر سلاح سايبري که توسط آمريکا و رژيم اشغالگر اسرائيل پرتاب شده است محافظت مي کند.

اين ترکيب از حملات با چينش تحريم ها، جنگ اطلاعاتي و خرابکاري که به جنگ هيبريدي معروف مي باشد، پس از اجرا در ونزوئلا براي ايران برنامه ريزي و اجرايي شده است. دونالد ترامپ با پخش اظهارات خود مبني بر اينکه چند دقيقه پيش از آغاز حمله به ايران، آن را متوقف کرده است ، سعي در ارعاب ملت ايران دارد تا اين باور را در اذهان ايرانيان بپروراند که بمب هاي خطرناک آمريکايي هر زمان که لازم باشد، مي توانند منفجر شوند و با حمله هاي اطلاعاتي تلاش براي خرابکاري سايبري افزايش مي يابد تا حلقه جنگ هيبرييدي دور ايران محکم تر شود.راه برون رفت ايران از اين حلقه مي تواند عدم اتکا به اقتصاد جهاني، ايجاد چندجانبه گرايي اقتصادي و تشکيل نهادها و ابزارهاي مالي براي گردش صحيح سيستم پولي باشد. براي مثال اعتماد به يوان چين، روپيه هند و روپل روسيه مي تواند سيستم جايگزين براي انتقالات مالي باشد براي حذف اقتصاد متکي به دلار آمريکا. علاوه بر آن اتحاديه اروپا خواهان مکانيسم جايگزين پرداخت پول نفت ايران است.
در حالي که 25 کشور براي ايجاد سياستي براي مقابل با تحريم هاي خصمانه عليه ايران گرد هم آمده اند، دولتمردان تهران اعتقاد دارند، اين کشورها در برابر تحريم هاي غير انساني ايالات متحده آمريکا ايستادگي خواهند کرد و با حضور کشورهاي چين و روسيه و تشکيل گروه سه جانبه با ايران براي مبارزه با تحريم هاي يک جانبه آمريکا ، تلاش خواهد شد تا از جنگ اقتصادي جلوگيري شود.در پايان بايد به اين مورد اشاره کرد که گروه متشکل از 25 کشور براي از بين بردن تحريم ها و گروه سه جانبه براي جلوگيري از جنگ اقتصادي آمريکا شايد مهرهاي شطرنج سياست در غرب آسيا را به حرکت در بياورد، اما تنها عاملي که باعث مي گردد نقشه هاي خصمانه آمريکا با سرکردگي رژيم غاصب اسرائيل و شجره ملعونه سعودي را برهم بزند، اتحاد ملت ايران است که همچون يک پيکر در سختي هاي روزگار، در کنار هم از ولايت و ميهن خود پاسداري مي کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار