اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
شورای شهر خرمشهر مدتهای مدیدی درگیر مسئله احراز سکونت شهردار بود و بعد از اینکه یک بار سکونت شهردار با امضای پنج نفر از اعضا تایید شد مجددا این موضوع مورد واکاوی قرار گرفت اما این بار چهار نفر به عدم سکونت شهردار رای دادند. در همین خصوص خبرنگار پایگاه خبری شوشان طی تماسی با دارابی در این زمینه گفتگویی داشت که حاصل آن را در ذیل خواهید دید.
شوشان خرمشهر:شورای شهر خرمشهر مدتهای مدیدی درگیر مسئله احراز سکونت شهردار بود و بعد از اینکه یک بار سکونت شهردار با امضای پنج نفر از اعضا تایید شد مجددا این موضوع مورد واکاوی قرار گرفت اما این بار چهار نفر به عدم  سکونت شهردار رای دادند.
در همین خصوص خبرنگار پایگاه خبری شوشان طی تماسی با دارابی در این زمینه گفتگویی داشت که حاصل آن را در ذیل خواهید دید.


شوشان:به نظر شما طرح دوباره موضوع احراز سکونت شما میتواند با بررسی های شما از تخلفات اقتصادی و پیگیری پرونده ها و پروژه های پیشین شهرداری ارتباطی داشته باشد؟

دارابی:راستش را بخواهید، در این باره که این دو موضوع چقدر می‌توانند به هم مربوط باشند نظری ندارم، اما همانطور که میدانید حوزه ی شهرداری خیلی وسیع است و اظهار نظرها بخاطر گستردگیِ محیط و فعالیت ها متمایز هستند. هر اظهار نظری در این باب میشود، فارغ از صحت و سقمِ صحبتش، برایِ خودِ آن فرد محترم و حائز اهمیت است. روشِ ما از همان ابتدا که کلیدِ این شهر را از شورا دریافت کردیم به این صورت بوده که برایِ سالم‌سازیِ سیستم تلاش بکنیم. و شکرِ خدا فعالیتِ تشکیلات در مسیرِ منطقیِ خودش حرکت کرده و می‌کند. اسمِ مواردی که به آنها دسترسی پیدا کردم را "فساد اداری" نمی‌گذارم؛ من می‌گویم "اشتباهات" کاری ! اشتباهاتی در بعضی دستورها و تجویزها صورت گرفته بود.در مورد این خطاها اگر کاری به اتمام رسیده باشد نمی‌توانیم در مورد آن اقدامی انجام بدهیم اما در ارتباط با برنامه ها و پروژه های در دست اجرا که باید برایِ آنها مفاصا حساب یا پایان کار صادر شود، تلاشمان را برایِ جلوگیری از ارتکاب خطاها و اشتباهات انجام می‌دهیم.
.
.شوشان:برداشت خود شما از این قضایا چیست؟

دارابی:مسئلهٔ سکونتِ ما تبدیل به یک موضوعِ عجیب و غریب در شورا شده است. همگیِ دوستان از محلِ سکونتِ بنده مطلع هستند اما نمی‌دانم چرا با این وجود اصرار بر این موضوع دارند که منزلِ من در خرمشهر نیست ! این مسئله برایِ خودم هم مبهم است و دلیلش را نمی‌دانم؛ فقط با اطمینان میگویم که من در این شهر زندگی میکنم.
.
.
شوشان:برای اثبات این موضوع مستنداتی هم ارائه شد؟

دارابی:مهم ترین دلیل و شاهد و مستندی که می‌توان ارائه داد همسایگیِ من با آقایِ فرماندار است. ایشان عالی ترین مقامِ دولتی در شهرستان هستند که در همسایگیِ من زندگی می‌کنند. علاوه بر این استعلام هایی که از مراجعی مانند نیروی انتظامی و حراستِ همان مجموعه و ... صورت گرفته قابل استناد و مورد قبول همگان است. ضمنا به صورت غیررسمی می‌شود به مردم، پارکبان ها و همسایه هایی که ورود و خروجِ من را می‌بینند اشاره کرد.
.
شوشان:طبق شنیده ها ،شما یکی از فرزندان خود را در یکی از مدارس خرمشهر ثبت نام کردید،آیا این موضوع صحت دارد؟
.
دارابی:در تاریخِ چهارم تیرماه آیین‌نامه ای مبنی این که خانوادهٔ شهردار هم باید در محل خدمت سکونت داشته باشند به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد. که بنده بلافاصله بعد از دریافت ِ این بخشنامه یکی از فرزندانِ خود را در مقطع ابتدایی ثبت نام کردم.
.
.
شوشان:در حال حاضر وضعیت سکونت شما در شهر به چه صورت است؟

دارابی:من از روزی که شهردارِ این شهر شدم در محیطِ کارم اسکان داشتم و همگی در شورایِ شهر از این موضوع با خبر هستند.پیش از پایان سال ۹۷ دوستانی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز لطف کردند و خانه‌ای در اختیار بنده قرار دادند که به زودی خانواده‌ام را نیز به این محل منتقل خواهم کرد.
.

شوشان:ضمن تشکر از فرصتی که برای این گفتگو در اختیار ما قراردادید،در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

دارابی:آن طور که بنده متوجه شدم ابهاماتی برای مردم، مسئولین و همچنین اصحاب رسانه وجود دارد که تصمیم دارم طی یک نشست خبری این ابهامات را برطرف کنم و توضیحاتی کامل در ارتباط با نوع عملکرد خود ارائه دهم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار