اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از انجام غربالگری فشار خون برای 956 هزار و 562 نفر معادل 74 درصد گروه هدف این دانشگاه خبر داد.
مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: طرح ملی کنترل فشار خون بالا در سراسر کشور در دو مرحله از 27 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 15 تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: این طرح با 436 ایستگاه سیار و بیش از 950 ایستگاه ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال اجرا است. 

حسینی‌زاده گفت: کلیه افراد 30 سال و بالاتر، زنان باردار و بیماران کلیوی می‌توانند جهت سنجش فشار خون خود به این مراکز مراجعه کنند. همچنین بخشی از این ارزیابی در قالب خوداظهاری است که افراد با استفاده از سامانه salamat.gov.ir  می‌توانند فشار خون خود را در منزل اندازه‌گیری و در این سامانه ثبت کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: طبق برآورد انجام شده، تاکنون 956 هزار و 562 نفر معادل 74 درصد گروه هدف این طرح غربالگری شده‌اند. 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: حدود 15 درصد از افراد غربالگری شده، دارای فشار خون بالا، 26 درصد در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 59 درصد هم دارای فشار خون طبیعی بودند.

حسینی‌زاده تصریح کرد: از این تعداد افراد غربالگری شده، 27 هزار و 740 نفر دارای فشار خون بالا بودند ولی برای کنترل آن هیچ اقدامی انجام نداده بودند که با اجرای این طرح، شناسایی و جهت کنترل بیماری به مراکز درمانی ارجاع شدند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار