اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
معاون عمرانی استانداری خوزستان بر لزوم فعال‌تر شدن شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص ساماندهی فاضلاب شهری تاکید کرد.
فاضل عبیات در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (15 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص ساماندهی فاضلاب شهری اهواز اظهار کرد: این موضوع سال‌هاست به یک دغدغه جدی تبدیل شده است و سالیان سال است که در این زمینه صحبت می‌شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید برنامه خود را در این زمینه ارائه دهد. اینکه عنوان می‌شود مساله اعتبار باعث متوقف شدن یک طرح شده، بحث کلی و همیشگی است. باید اصل موضوع بیان و مشکل رفع شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: قطعا در آینده گفته خواهد شد که عرضه مهار آلایندگی‌های کارون را نداشته‌ایم و مجبور شده‌ایم از بالادست برای آبادان آب بیاوریم. در حالی که وظیفه ما رسیدگی به این موضوع است.

عبیات گفت: جهت ساماندهی فاضلاب شهری اهواز باید برنامه‌ای ارائه شود و شرکت آب و فاضلاب در این زمینه فعال‌تر اقدام کند زیرا تنها مطرح کردن نبود اعتبارات در این زمینه کفایت نمی‌کند. اگر شرکت آب و فاضلاب اهواز در این زمینه فعال‌تر عمل کند می‌تواند وزارت مربوطه را نیز فعال کند.

وی تصریح کرد: زمانی که مسئولیتی به یک فرد داده می‌شود باید در این زمینه اقدام کند در غیر این صورت فلسفه وجود وی، روی هوا است. بحث ساماندهی آلایندگی‌های کارون بسیار مهم است و باید علت مشکلات مربوط به آن مشخص شود. همچنین باید مدیران دغدغه زیست محیطی داشته باشند.

عبیات گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید برنامه یا اظهار عجز خود را در زمینه ساماندهی فاضلاب شهری اعلام کند.

وی در خصوص موضوع امکان‌سنجی انتقال و تصفیه فاضلاب شرق و غرب اهواز به تاسیسات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: شرکت توسعه نیشکر باید اعلام کند که آیا ظرفیتی برای اجرای این طرح دارد یا خیر و اینکه آیا می‌تواند در زمینه تصفیه فاضلاب اهواز کمک کند تا طبق قانون، وزارت نیرو در ازای هر میزان تصفیه فاضلاب، آب خام دریافت کند و نظر خود را نیز در این زمینه ارائه دهد.

وی عنوان کرد: همچنین در بحث تجهیز برخی تصفیه‌خانه‌ها باید اقدام بیشتری انجام و راه‌حل‌های مناسب در این زمینه ارائه شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص لایروبی رودخانه کارون گفت: شهرداری اهواز باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهد. جمع‌آوری رسوبات رودخانه کارون نباید شائبه‌ای ایجاد کند که دستگاه‌ دیگری از کار خود دست بکشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار