اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: قطعا این پس‌لرزه‌ها به مدت 48 تا 72 ساعت آینده ادامه دارد.
کیامرث حاجی زاده در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده مسجدسلیمان اظهار کرد: نسبت به شدت زلزله، میزان تخریب ساختمانها در این مناطق زیاد نبوده است. 
  
وی افزود: زلزله 5.7 ریشتر در منطقه گلگیر مسجدسلیمان رخ داد و متعاقب آن هفت پس‌لرزه با شدت 4.7 تا 2.5 ریشتر رخ داده است. قطعا این پس‌لرزه‌ها به مدت 48 تا 72 ساعت آینده ادامه دارد. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: مصدومیت عمده مصدومان این حادثه به دلیل پرت شدگی از پله، شکستگی شیشه یا ریزش برخی از قسمتهای ساختمانها بوده است. 
  
حاجی زاده در خصوص آسیبهای وارده شده به منازل روستایی گفت: منازل روستایی به ویژه روستاهای فرسوده بین 15 تا 60 درصد دچار آسیب شده اند. 
  
وی افزود: بنیاد مسکن به عنوان گروه ارزیاب در روستاها و نظام مهندسی و اداره مسکن و شهرسازی و شهرداری نیز کار ارزیابی منازل شهری را انجام خواهند داد تا میزان خسارات وارده را تعیین کنند. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران در آماده باش است، تصریح کرد: به میزان کافی چار جهت اسکان اضطراری به منطقه ارسال شده است. همچنین پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تجهیزات دارویی به منطقه گلگیر اعزام شده است. 
  
وی ادامه داد: مردم تا عادی شدن شرایط، هشدارها را جدی بگیرند. در منازل فرسوده و آسیب دیده سکنی نکنند تا مشکلی پیش نیاید زیرا احتمال وقوع پس لرزه هایی با شدت بالا وجود دارد. 
  
حاجی زاده با اشاره به امکانات استان خوزستان جهت امدادرسانی گفت: فعلا نیازی به درخواست کمک از استانهای دیگر وجود ندارد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار