اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
شوشان - دکتر محمد سرکوهکی :
 با روی کار آمدن ترامپ ؛ آمریکا با یک انزوای تاریخی در بین هم پیمانان خود مواجه شد ؛ از طرفی روسای کشورهای اروپایی و در راس آن انگلیس و فرانسه و آلمان موافق با روی کار آمدن او نبودند چون حضور وی را خطری برای اهداف و جایگاه اروپا در جهان می دانستند و از سوی دیگر ترامپ که شخصیت یک دیپلمات و رییس جمهور را نداشت و سعی در تقابل با اروپا را داشت ، و به عبارتی نقش اروپا را نادیده می انگاشت ؛ اما این سیاست کم کم باعث انزوای بیشتر آمریکا در بین هم پیمانانش را در بر داشت.
علاوه بر این ، سیاست آمریکا در قبال کشور چین هم به همین منوال بود ؛ و اگر بهتر بخواهیم بگوییم آمریکا برنامه استراتژیک و مدونی برای تصمیمات و سیاست های خود ندارد.
بزرگترین چالش ترامپ در اتخاذ سیاست هایش در قبال ایران بود ؛ او ابتدا سعی کرد جامعه جهانی و مخصوصا اروپا را بر علیه ایران قرار دهد و در این راه روی اشتباهات احساسی بعضی جریانات در ایران وحتی اختلافات حزبی نیز حساب باز کرده بود اما ناگهان با یک اتحاد ملی بین جریانات داخلی مواجه شد و به همین دلیل در ادامه بدون حمایت کشورهای هم پیمانش از برجام خارج شد.
در ادامه و با عقیم ماندن این اقدام بهانه ای برای تهدید نظامی ایران پیدا کرد ولی این اقدام آمریکا هم بی نتیجه مانده است چون تصور آمریکا مبنی بر عقب نشینی ایران هم بی  نتیجه ماند.
حالا حتی کشورهای هم پیمان آمریکا مثل عربستان هم فهمیده اند جنگ در خلیج فارس بیشتر از همه به آنان آسیب میزند ؛ اروپا و ژاپن هم میداند جنگ در خلیج فارس به زیانشان خواهد بود چرا که باعث افزایش شدید قیمت نفت و بحران اقتصادی در این کشورها میشود.
آمریکا در حال حاضر روی عقب نشینی ایران برای مذاکره و تغییر سیاست دولت انگلیس بعد از خانم می ( که تغییراتی داشته) حساب ویژه ای باز کرده است.
اما باز به نظر میرسد این موضوع هم کمکی به ترامپ نکند و حالا ترامپ کم کم به سرنوشت کارتر نزدیکتر میشود و ایران هم برای دومین بار سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا را تغییر می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار