اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان:
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش خوزستان چند استان معین برای آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شود.
سید مهدی رفیعی دهکردی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که امروز، پنج‌شنبه (۳ مردادماه) در اهواز برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، اظهار کرد: همه ما بر این باور هستیم که موفقیت یک جامعه و کشور از دانش و دانایی نشات می‌گیرد. 

وی افزود: بدون شک گذرگاه این دانش و دانایی مدارس ما هستند‌. خوزستان دارای یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز است و آموزش و پرورش خوزستان در مجموع پنج هزار و ۷۰۹ نیروی انسانی دارد. همچنین ۱۱ هزار و ۵۵۴ مدرسه در قالب ۵۰ هزار و ۶۴۰ کلاس درس در استان داریم. 

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مجموع تراکم دانش‌آموزی ما در سه مقطع تحصیلی، ۲۳,۷ درصد است. ۳۱ درصد از مجموع دانش‌آموزان ما نیز در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و بقیه دانش‌آموزان ما در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند. 

رفیعی دهکردی تصریح کرد: در آموزش و پرورش خوزستان در حال حاضر با چند مشکل مواجه هستیم؛ یکی از مشکلات ما مساله کمبود نیروی انسانی است که این مساله را با تمهیداتی که در نظر می‌گیریم به حداقل خواهیم رساند. البته بخشی از مشکلات ما در حوزه نیروی انسانی از طریق استان قابل حل نیست. لازم است مشکل کمبود نیروی انسانی در استان به عنوان یک مساله ملی دیده شود. 

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استان حدود ۱۶ هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که بخشی از این نیاز را با استفاده از نیروی‌های حق‌التدریس و اضافه کار حل کرده‌ایم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان ۱۰ هزار کلاس درس کمبود داریم که با احتساب مدارس و کلاس‌های تخریبی، ۱۰ هزار کلاس دیگر نیز به این آمار اضافه می‌شود. 

رفیعی دهکردی افزود: پیشنهاد ما این است که یک ستاد با حضور وزیر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا چند استان به عنوان استان‌های معین آموزش و پرورش استان به مدت پنج تا ده سال در نظر گرفته شوند تا به این ترتیب مشکلات استان حل شود. 

وی گفت: چالش دیگر استان که می‌توان به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد، مساله مدیریت آموزشگاهی است. سند تحول بنیادین محور کار را بر مدارس قرار داده است. مدیریت مدارس می‌تواند مشکلات ما را حل کند. امیدوارم بخش نیروی انسانی و آموزش این نیروی انسانی جدی گرفته شود.

منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
comment
0
0
comment خیلی خنده داره،باز مثله نفت می خوان از استانهای دیگه نیرو وارد کنند بهانه تراشی می کنند،درحالی که جوونای استان همه تحصیل کرده و بیکار نمونش خودمم فوق الیسانس کنج خونه افسرده نشسته نا امید از آینده البته توکلمو به خداست با این مدیرانی که بالای سرمون نشستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار