اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: 100 پروژه فعال در خصوص سیل در استان وجود دارد.
علی قربانی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان که امروز پنجشنبه سوم مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 547 پروژه آموزشی در قالب 2291 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان در استان در حال احداث است که 112 پروژه در قالب 527 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان نیز تا مهرماه به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد. همچنین 249 پروژه در قالب یک هزار و 172 کلاس درس تا پایان امسال به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شوند.

وی افزود: در سیل اخیر 113 مدرسه در استان آسیب دیدند که از این تعداد نیز 35 مدرسه در قالب 121 کلاس درس باید به طور کامل تخریب می‌شدند که این کار انجام شد و هزینه احداث آن‌ها 30 میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: 78 مدرسه در قالب 328 کلاس درس با اعتبار 31 میلیارد تومان باید تعمیر می‌شدند. برای این کار گام اول تامین اعتبار بود. با توجه به ضرورت موضوع با یک کار شبانه‌روزی حتی قبل از تامین اعتبار، اقدامات خود را شروع کردیم. در حال حاضر بیش از 100 پروژه فعال در خصوص سیل در استان داریم.

قربانی گفت: در بحث تامین اعتبارات نیز 15 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه و 10 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس از طرف سازمان نوسازی به ما ابلاغ شد. همچنین با پیگیری استاندار و کمک وزارت نفت، بیش از 50 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: نهم اردیبهشت ماه نیز همایش خیرین مدرسه‌ساز برای سه استان سیل‌زده کشور برگزار شد که در این مراسم طی یک شب، 210 میلیارد تومان برای این سه استان جمع‌آوری شد. در طول سه ماه گذشته نیز بیش از 70 میلیارد تومان تفاهم‌نامه با خیرین امضا کرده‌ایم و بیش از 100 پروژه تعمیراتی و احداثی را تا پیش از مهرماه تحویل خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تاکید کرد: در مناطق سیل‌زده علاوه بر این که مدارس قدیمی در حال ساخت هستند، مدارس جدیدی نیز در این مناطق ساخته شده‌اند. در حال حاضر بیش از 140 پروژه در قالب 193 کلاس درس را در این مناطق شروع کرده‌ایم و می‌توانیم ادعا کنیم در مناطق سیل‌زده، وضعیت مدارس تا اوسط بهمن‌ماه در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار