اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

کیش یکی از جزایر زیبای ایران است که جزئی از استان هرمزگان محسوب می‌شود. در قدیم به این جزیره قیس گفته می‌شد. کیش دارای 25 هزار نفر جمعیت بومی است که به آنها کیش وند میگویند و کارتی مخصوص را به‌عنوان شهروند کیش دارند. این جزیره همه‌ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند که اکثراً از شهرهای داخل ایران به آنجا می‌آیند. هوای کیش گرم و مرطوب و برای آبتنی در دریا بسیار مناسب است. این جزیره انواع و اقسام نقاط تفریحی را در خود جای‌داده است که اکثرشان شامل تفریحات آبی می‌شوند. در ادامه به معرفی جالب‌ترین تفریحات توریستی کیش خواهیم پرداخت.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

کاریز در تور کیش ارزان قیمت به معنی قنات در زبان محلی است و در قدیم مجموعه‌ای از قنات در این مکان وجود داشته است که بعد از کشف و بررسی مهندسی تبدیل به یک تفرجگاه زیرزمینی بسیار زیبا شده است. این شهر زیرزمینی بیشتر از هزار کیلومترمربع وسعت دارد و شامل بخش‌های بسیار زیادی می‌شود. یکی از بخش‌های آنجا موزه است که شامل فسیل‌هایی بسیار قدیمی می‌شود که از همین مکان کشف‌شده، تمامی فسیل‌ها دارای توضیحات دقیق دیرینه‌شناسی می‌شود و می‌توانید در آنجا با زمین‌شناسی و زیست‌شناسی منطقه آشنا شوید. از بخش‌های دیگر می‌توان به رستوران سنتی، سالن آمفی‌تئاتر و گالری اشاره کرد، سقف این مکان از صدف و مرجان پرشده است که همگی مربوط به میلیون‌ها سال پیش می‌شود و بسیار ارزشمند است، در آنجا به دلیل وجود خاک رس مرغوب می‌توانید به خاک درمانی هم بپردازید و به دلیل وجود این خاک مرطوب در درون دیوارهای شهر همواره دمای آنجا چند درجه از هوای بیرون کمتر است و حس خنکی دارد.

کشتی یونانی

به گزارش سفر باتو ، این کشتی بزرگ در غرب جزیره به‌گل‌نشسته است و یک نماد برای کیش محسوب می‌شود، این کشتی که امروزه به دلیل زنگ‌زدگی در حال فروپاشی است در سال 1322 توسط یک شرکت انگلیسی ساخته‌شده بود و سال 1345 به گل نشست به دلیل آخرین مالک کشتی که یک شرکت یونانی بوده است به آن کشتی یونانی میگویند. گردشگران برای عکس انداختن در غروب به ساحل کشتی یونانی می‌آیند زیرا منظره بسیار زیبایی را می‌توان در این زمان ثبت کرد.

بوستان آهوان کیش

این منطقه 2 هکتاری در انتهای خیابان فردوسی کیش واقع‌شده است. در آنجا می‌توانید انواع آهوها را مشاهده کنید و از آنها عکس بگیرید. آهوها در این زمین بزرگ به شکل آزادانه مشغول زندگی هستند در آنجا یک باغ‌وحش کوچک نیز وجود دارد که شامل شیر، روباه، میمون و سایر حیوانات می‌شود در کنار این کودکان نیز می‌توانند از وسایل بازی در پارک استفاده کنند. همچنین تور کیش نوروز 99 را از دست ندهید.

جزیره هندوراسی

این جزیره خالی از سکنه است و تنها برای مقاصد تفریحی استفاده می‌شود، در آنجا می‌توانید یک ساحل زیبا را مشاهده کنید و در خلوت آنجا استراحت کنید. در کنار ساحل هم البته آثاری تاریخی از گذشته این جزیره برای علاقه‌مندان به تاریخ قابل‌مشاهده است، قبلاً در آنجا پایگاهی نظامی متعلق به کشور پرتغال وجود داشته است که بررسی بخش‌هایی به‌جامانده از این پایگاه و وسایل آن می‌تواند جالب باشد.

ساحل‌های کیش

ساحل‌های کیش بسیار زیبا و باکیفیت هستند و ماسه آنها نرم و طلایی است، یکی از ساحل‌های خوب کیش ساحل مرجانی است که در بخش شرقی جزیره قرار دارد، در آنجا درختان نخل وجود دارد و می‌توانید درون آب شفاف آنجا مرجان‌ها را مشاهده کنید. برای آبتنی هم توصیه می‌شود به یکی از پلاژهای کیش بروید، پلاژ مخصوص آقایان و بانوان وجود دارد و در نقاطی واقع‌شده‌اند که ازنظر کیفیت آب مناسب باشد.

تفریح‌های ساحلی

از تفریح‌های مختلف ساحلی کیش می‌توان به جت اسکی سواری، قایق‌های بنانا، تیوپ سواری، پاراگلایدر و پاراسیلینگ سواری، غواصی، فلای برد و ... اشاره کرد، در آنجا طیفی وسیع از تفریحات آبی و ساحلی وجود دارد که علاقه‌مندان به این دسته از فعالیت‌ها را مجذوب خود خواهد کرد. در کنار این فعالیت‌ها می‌توانید که پارک آبی اوشن که شامل سرسره‌های مختلف و هیجان‌انگیز است سری بزنید و یا از استخرهای روباز و سرپوشیده آنجا استفاده کنید. در کنار این‌ها می‌توانید با اجاره قایق‌های مختلف مثل کروز و قایق بادبانی یا موتور برای مقاصد مختلفی مانند آبتنی، مشاهده دریا و همین‌طور ماهیگیری از آب‌های خلیج‌فارس لذت ببرید.

تفریح‌های غیر ساحلی

به‌جز تفریحات و ورزش‌های ساحلی و آبی می‌توانید در کیش از تفریحات غیر ساحلی مثل اسب‌سواری هم بهره ببرید در باشگاه اسب‌سواری کیش می‌توانید اسب‌ها را اجاره کنید و در آنجا به اسب‌سواری مشغول شوید. کیش شامل یک مجتمع تفریحات زمستانی هم می‌شود که می‌توانید جدا از گرمای کیش در یک محیط سرد به اسکیت روی یخ بپردازید. دیگر فعالیت ورزشی جالب در جزیره کیش کلوپ تیراندازی است که می‌توانید در آنجا به تیراندازی باکمان و تپانچه و اسلحه بادی بپردازید و یکی از بهترین زمین‌های تیراندازی در سراسر ایران است.

خانه بومیان کیش (موزه مردم‌شناسی)

مردمان کیش فرهنگی غنی و روحیه‌ای خون گرم و مهمان‌نواز دارند، دیدن خانه‌های ساده و زیبای آنها از نزدیک شمارا با فرهنگ آنها آشنا می‌سازد و می‌توانید در یک فضای بزرگ هزار و دویست مترمربعی به مشاهده زندگی بومیان کیش بپردازید این بناها به حدود 200 سال پیش بازمی‌گردند و درون آنها از وسایل محلی و صنایع‌دستی مردم کیش استفاده‌شده است. این محله قدیمی از سال 1393 به موزه مردم‌شناسی تبدیل گردیده و درهای خود را به روی علاقه‌مندان به فرهنگ مردم‌شناسی بازکرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار