اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارندگی نرمال در فصل پاییز امسال خبر داد.
رضا امیری‌نژاد در جلسه کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی و آب و فاضلاب که امروز (13 مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی برای سه ماه آینده اظهار کرد: با توجه به آخرین پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی در دوم مردادماه، از نظر دمایی در مرداد، شهریور و مهرماه  مخصوصا در مهرماه نیم تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش دما خواهیم داشت.

وی افزود: طبق آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی از نظر میزان بارش در خوزستان نیز بارندگی در مهرماه نرمال پیش‌بینی شده است. همچنین بارندگی در آبان‌ماه، نرمال تا کمی پایین‌تر از نرمال خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: البته در مهرماه انتظار بارش زیادی نداریم زیرا میانگین بارش‌های خوزستان در مهرماه حدود سه میلی‌متر است اما میانگین میزان بارندگی در آبان‌ماه حدود 40 میلی‌متر است.

امیری‌نژاد بیان کرد: هنوز به صورت رسمی پیش‌بین فصلی برای آذرماه اعلام نشده است اما طبق آخرین صحبت‌ها با مرکز اقلیم‌شناسی، در فصل پاییز امسال انتظار خشکسالی شدید یا ترسالی شدید نداریم. پیش‌بینی آذرماه در شهریورماه اعلام می‌شود اما در آذرماه بارش‌های نزدیک به نرمال خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: در مجموع برای فصل پاییز امسال، بارندگی نزدیک به نرمال پیش‌بینی شده است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به وضعیت پیش‌بینی بارش‌ها برای سه ماه آینده در استان‌های بالادست، گفت: در استان‌های بالادست خوزستان مانند ایلام و لرستان، بارندگی مانند خوزستان نرمال پیش‌بینی شده است و تنها بارندگی در آبان‌ماه در آذربایجان غربی بالاتر از نرمال پیش‌بینی شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار