اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت آبگیری تالاب هورالعظیم گفت: مدیریت دریچه‌ها، آبگیری کامل تالاب و همه این موارد بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان است و اینکه بگویند سازمان آب و برق خوزستان دریچه‌های تالاب را باز کرده یا مسدود نکرده است، این موارد جزو وظایف ما نیست.
فرهاد ایزدجو در جلسه کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی و آب و فاضلاب که امروز (13 مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در پیشگیری از سیل، بحث کانال انحراف سیلاب خسرج است که متاسفانه برای این کانال از طریق وزارت کشور و وزارت نیرو جهت تامین اعتبارات ملی کاری نشد اما اجرای این پروژه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این راستا 20 میلیارد تومان بودجه‌های مصوب قرار داده‌ایم و از استاندار خوزستان نیز درخواست کرده‌ایم که از اعتبارات استانی 40 میلیارد تومان در اختیار ما قرار دهد تا در این زمینه کار را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: در سال 97 برآورد شده بود که اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه 400 میلیارد تومان است که با افزایش هزینه‌ها احتمالا امسال به 500 میلیارد تومان برسد اما 60 میلیارد تومان برای آغاز پروژه رقم خوبی است.

ایزدجو با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست متولی نگهداری تالاب‌ها است، تصریح کرد: نگهداری، بهره‌برداری و مدیریت تالاب‌ها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و وزارت نیرو تنها وظیفه تامین حق‌آبه را دارد.

وی افزود: نامه‌ای به مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ارسال کردیم که بحث دریچه‌های تالاب‌ها و بهره‌برداری از تالاب‌ها و مواردی از این قبیل خارج از وظایف ما است اما به دلیل وقوع سیلاب و مشکلاتی که ایجاد شد، تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد را اجرا خواهیم کرد اما مدیریت دریچه‌ها، آبگیری کامل تالاب و همه این موارد بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان است و اینکه بگویند سازمان آب و برق خوزستان دریچه‌های تالاب را باز کرده یا مسدود نکرده است، این موارد جزو وظایف ما نیست.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار