اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
در نشست خبری مدیر آکادمی اروند با اصحاب رسانه مطرح شد
صبح امروز ۱۸مرداد ماه طی نشستی با اصحاب رسانه،امیر سامری ،سخنگوی باشگاه و مدیر آکادمی اروند در محل دفتر باشگاه،درخصوص حواشی ایجاد شده در رابطه با واگذاری تیم کارون اروند و دلایل این اقدام توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه به آن اشاره شده است.



شوشان خرمشهر:سال ۹۳ یا ۹۴ بود که امتیاز تیم کارون خوزستان را به خرمشهر آوردیم،تیم از لیگ سه به لیگ دو صعود کرده بود و برنامه ما این بود که پله های ترقی را طی کند و به لیگ برتر صعود کند.  سازمان منطقه آزاد اروند سال اول ۷۰۰میلیون تومان به ما کمک کرد.در فوتبال برای هر رتبه و رده اشلی وجود دارد نمیشود تیم لیگ یک را با یک میلیارد تومان بست.یک سری هزینه مشترک داشتیم که باید پرداخت میشد.سال دوم سازمان منطقه آزاد هشتصد میلیون تومان پرداخت کرد در حالی که هر سال بودجه ی باشگاه را با مبلغ ۳/۵تا ۴میلیارد تومان می بستیم. چون خرمشهر سی سال فوتبال نداشت باید یک سری بسترها را بوجود می آوردیم و این امر مستلزم این بود که در بخشهایی بیشتر هزینه کنیم. مثلا اگر تیمهایی ماند تیمهای تهران یا نفت آبادان با ۲میلیارد تومان بودجه سالانه را می بستند ما برای جبران کاستی ها و تامین زیرساختها می بایست ۳ میلیارد تومان هزینه میکردیم.
یک سری بدهی هم از قبل داشتیم که باید آنها هم جبران میشد.
سال اول لیگ یک،مذاکراتی با سازمان منطقه آزاد داشتیم و طی این مذاکرات بودجه ی باشگاه با ۹/۵ میلیارد تومان بسته شد اما عملیاتی نشد و سازمان منطقه ازاد اروند فقط سه و نیم میلیارد تومان را تامین کرد. برای فصل جدید هم استاندار خوزستان،آقای شریعتی قول کمک سه میلیاردی به تیم داده بود که بخاطر زلزله و سیلاب و تأمین خسارات آن محقق نشد.

در تاریخ ۹۸/۳/۳۱ از سازمان لیگ نامه ای به دست کلیه ی باشگاه ها رسید که طی آن همه ی باشگاه ها ملزم به پرداخت بدهی های انضباطی و حق ثبت بازیکنان می شدند یا اینکه باید ۱۴ بازیکن فصل قبل تمدید قرارداد میکردند و به باشگاه معرفی می شدند. 
با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی موجود انتظار افزایش ۴۰ درصدی بودجه را داشتیم ولی برای امسال سازمان منطقه آزاد اروند چهار میلیارد تومان در نظر گرفت که ۱/۵ میلیارد را در زمان حال،۱/۵میلیارد تومان چند ماه دیگر و ۱میلیارد را سال بعد پرداخت خواهند کرد. ما حتی تقاضا کردیم ۵۰۰ میلیون تومان را حداقل برای ثبت بازیکن به حساب فدراسیون بریزند اما تا ساعت ۴بعدازظهر ۱۶ مرداد این اتفاق علیرغم پیگیری های رستمی و زمانی رخ نداد و بازیکنان ثبت نشدند و نتوانستیم در لیگ بمانیم.

 بعلت همه ی این مسائل و بخصوص مشکلات مالی با تهاتر امتیاز یک و نیم میلیارد تومانی دسته دوم داماش گیلان و امتیاز سه میلیارد تومانی دسته یک کارون از سقوط دوپله ای باشگاه جلوگیری کردیم. در واقع ما تیم را نفروختیم روز ۱۶ مرداد باید سریع تصمیم میگرفتیم تا دقیقه اخر صبر کردیم ،حتی پانصد میلیون تومان برای ثبت بازیکن نداشتیم و اگر این تهاتر صورت نمیگرفت به لیگ ۳سقوط میکردیم .امتیاز داماش ۱/۵میلیارد ارزش داشت و اگر امتیاز خودمان را با داماش معاوضه میکردیم داماش متعهد میشد مابه التفاوت مبلغ را صرف بدهی بازار و بازیکنان کند.
حتی کسانی که درهمین باشگاه رشد کرده بودند برای همکاری با ما شرطهای عجیب و تقاضای غیرمعقول داشتند،در صورتیکه خیلی از این بازیکنان در لیگ دسته دوم هم جایگاهی ندارند، بار تقصیر فقط بردوش مسؤلان نیست و بازیکنان هم بی تقصیر نیستند. 

من روزی که وارد ورزش شدم سیاست را کنار گذاشتم و اجازه ندادم فشار سیاسی به تیم و فوتبال نفوذ کند و فقط از ابزار سیاست برای حمایت از تیم و ورزش استفاده کردم. 
طی سه سال توانستیم باعث صعود تیم از لیگ دسته دو به دسته یک شویم اما تیمی مثل داماش با بیش از چهل سال قدمت به جایی رسید که مجبور شد از ما امتیاز دسته یک را بخرد.

برای بسته شدن تیم در یک فصل سه شاخص تعیین شده است.
 بازیکن گیری 
حفظ بازیکن 
تسویه مالی بازیکنان جذب شده
ما در شاخص اول بسیار عالی بودیم ولی در تسویه حساب بازیکنان و تامین شرایط مالی نتوانستیم خوب عمل کنیم. در خرمشهر و آبادان به علت بدی آب و هوا و شرایط جغرافیایی برای جذب بازیکن نیازمند مشوق های بیشتری هستیم. تاکنون فقط با کمک های مالی سازمان منطقه آزاد اروند و حمایت های نماینده خرمشهر دوام آورده ایم و هر ادعای دیگری از هر بخش و اداره و سازمانی مبنی بر کمک تیم ،ادعای کذب می باشد. 

در خرمشهر امکان جذب  ۲۵ نفر بعنوان بازیکن و ۱۰ نفر به عنوان کادر فنی و مربیگری را داریم ،اما با ۴۰۰۰ بازیکن و ۶۰ مربی مواجه هستیم و طبیعی است که توان جذب همه بازیکنان و مربیان شهرستان را نداریم و ظرف مکانی و زمانی این اجازه را به ما نمی دهد.

باشگاه امسال قصد تشکیل کمیته ی فنی و کمیته ی پیشکسوتان را دارد.
اما یک سری وظایف به عهده ی باشگاه نیست،هیئت فوتبال می بایست پیشکسوتان را معرفی کند اما متأسفانه بانک اطلاعاتی مناسبی نداریم.
ما با خیل عظیمی از افراد مواجهیم که داعیه ی پیشکسوتی دارند که این افراد بیش از صد نفر هستند،کافی است از بین این جمعیت یک نفر را دعوت نکنیم و همان یک نفر معترض خواهد شد و علیه باشگاه موضع گیری خواهد کرد.

امسال سال پایه هاست.
یکی از عواملی که باعث شد علیرغم میل باطنی تصمیم واگذاری امتیاز لیگ دسته اول باشگاه گرفته شود،بحث پایه ها بود و برای این موضوع ورزشگاهی را در نظر گرفتیم که ظرف سه ماه آینده به نتیجه خواهیم رسید.
کادر فنی ۱۰۰درصد بومی است و در بحث پایه ها از مربی بومی استفاده خواهیم کرد که البته از این لحاظ از پایه عقب هستیم و نیاز به دانش افزایی داریم.سرمایه گذاری اصلی را روی پایه ها باید بیشتر کنیم.

و در نهایت چند مورد قابل ذکر:
*امیرسامری احضاریه های دادگاه برای باشگاه کارون را به نظر خبرنگاران رساند.
*طبق گفته مدیر اکادمی اروند از اولین سال تاسیس باشگاه تا کنون کل مبلغ دریافتی باشگاه به ۵ میلیارد تومان نرسیده است.
*امیرسامری:مدیر عامل باشگاه نیستم و سمت من در حال حاضر مدیر آکادمی اروند و سخنگوی باشگاه است و احمد سعدی پور سمت مدیرعاملی را بر عهده دارد.
*احتمال تغییر مالکیت تیم وجود دارد.
*استاندار دو میلیارد تومان برای باشگاه در نظر گرفته که شورا و شهرداری از پرداخت آن امتناع میکنند.

رؤیا اکبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار