اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
آیین امضای کتاب شعر «بر مناظرِ جان» سروده بهنود بهادری به همت انجمن قل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در خانه کتاب بامداد،کافه کُنار، این شهرستان برگزار شد.
در این برنامه قاسم آهنین‌جان گفت: مسجدسلیمان بخش بزرگی از ظرفیت شعر ایران را تامین کرده است. افرادی همچون مجید فروتن، هوشنگ چالنگی، علی مقیمی، هرمز علیپور، آریا آریاپور، سیروس رادمنش، سیدعلی صالحی، یارمحمد اسدپور، رستم اله‌مرادی، ملک‌حسین شیرمردی، حسین نجفیان و جوان‌ترها بهنود بهادری، هابیل موسوی و دیگرانی که اسم‌شان در خاطرم نیست کسانی هستند که بیرق شعر را در این شهر برافراشته‌اند و نسیم جان‌شان به گوشِ اهل ادب و شعر کشور خوش نشسته است. 

وی یادی هم از منوچهر آتشی کرد و گفت: آتشی با مراقبت از شاعران جوان مسجدسلیمان در دهه 50 و در قالب جریان موج ناب قرار دادن آنها در چاپ اشعارشان به صورت ویژه در تثبیت این نام‌ها کاری بزرگ و شایسته ایفا کرد.

این شاعر از سختی کار شاعر در این دوره گفت و افزود: دوره‌ای که فضای فرهنگی آن بیش از ضوابط دستخوش روابط است. 



او ادامه داد: متاسفانه در این وضعیت مسموم شاعران واقعی مورد بی‌لطفی قرار می‌گیرند و مایه دلخوری این جا است که این بی‌حرمتی از طرف کسانی صورت می‌گیرد که خود را پاسدار شعر و شاعر می‌دانند.

آهنین جان با استناد به قول هولدرلین شاعری را معصوم‌ترین پیشه‌ها تعریف و خاطرنشان کرد: شاعری حرفه‌ای است که به غیر از شرافت چیزی دیگری را بر نمی‌تابد. 

او در مورد کتاب «بر مناظر جان» سروده بهنود بهادری گفت: بیش از 20 سال است که بهنود را می‌شناسم و می‌دانم آن قدری که به ادبیات توجه دارد به خانواه خود خدمت نمی‌کند. بهنود عاشق شعر و شاعری است و بابت آن هزینه می‌کند. آهنین‌جان با قرائت سه شعر از این دفتر و تحسین آن اشعار سخنان خود را به پایان رساند.

سخنران بعدی جلسه جاوید قبادی، مدیر خانه کتاب بامداد و مسئول انجمن قلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان بود. 

وی با قرائت شعری از مجموعه «تو به سینه آفتابی» اثر زنده‌یاد حسین نجفیان اظهار کرد: «بر مناظر جان» توقف چه کسی بر چه منظره‌ای است؟ عبور دادن کلام به زبان شعر هم مقامی با اهالی بالا است. تماشا کردن تا سر حدِ جدا شدن از خویش، محصول رفتاری است که از قنات خیره شدن، آب می‌خورد. خیرگی یعنی دیدن جمال.

اقبالی ادامه داد: بهنود بهادری از قوس‌های جنون می‌گوید؛ جنونی که در واژه آرام گرفته است.



هرمز علیپور، شاعر، نیز ضمن تبریک به بهنود بابت چاپ این دفتر تاکید کرد: شعر ناب می‌تواند به حیات خود با وجود شاعرانی چون بهنود امیدوار باشد.

در پایان مراسم مخاطبان کتاب‌های خریداری شده را به امضای شاعر رساندند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار