اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶

شکی در این نیست که مسافرت با قطار، همیشه یکی از راحت‌ترین و امن‌ترین روش‌های مسافرتی است. به همین دلیل، روز‌به‌روز به مسافرانی که خواهان خرید بلیط قطار هستند افزوده می‌شود. خصوصا در ایام پرسفر سال مانند ایام نوروز و تابستان که افراد زیادی به مسافرت می‌روند. در این بین رعایت نکات بهداشتی در قطار می‌تواند خیال ما را بابت سفری سالم به دور از بیماری‌ها راحت کند.

اهمیت رعایت بهداشت زمانی دو‌چندان می‌شود که در سفرمان، بچه‌هایمان نیز همراه‌مان باشند. در اماکن عمومی مانند ایستگاه و قطار، به دلیل ازدجام جمعیت، معمولا احتمال بیشتری برای شیوع بیماری‌های واگیر‌دار ویروسی مانند سرماخوردگی وجود دارد. به همین دلیل رعایت نکات بهداشتی در این اماکن، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. رعایت نکات بهداشتی به شما کمک خواهد کرد تا سفرتان با قطار هرچه بیشتر، راحت‌تر و البته سالم‌تر شود. با ادامه‌مطلب همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

پرهیز از استعمال دخانیات

نباید از یاد ببریم که سیگار‌کشیدن در قطار و هر گونه وسیله‌ حمل‌و‌نقل عمومی، واقعا می‌تواند برای بقیه مسافران ناراحت‌کننده باشد. بعضی از افراد به دلیل بیماری‌هایی مانند: میگرن و سردرد به بوی سیگار و دود آن حساس هستند و نمی‌توانند چنین شرایطی را تحمل کنند.

علاوه بر این، کشیدن سیگار، فضای کوپه و سالن قطار را به فضای نامطبوعی تبدیل کرده که مناسب سایر مسافران به خصوص بچه‌ها نخواهد بود. بنابراین، به هیچ وجه در طول سفرتان با قطار، سیگار نکشید. زمانی که بلیط قطار می‌خرید، باید خود را برای شرایط یک سفر عمومی و ضوابط آماده کنید.

کوپه و سالن قطار را تمیز نگهدارید

به هیچ وجه زباله‌هایتان را به بیرون از قطار و یا داخل قطار نیاندازید. همیشه آنها را در سطل زباله بیاندازید. با این کار، به تمیز نگه‌داشتن قطار و البته سالم‌بودن محیط قطار کمک زیادی می‌کنید.

وسایل خواب را تمیز نگهدارید

اگر در حین سفرتان، وسایل خواب مانند پتو یا زیرانداز و بالش به شما داده شد، آنها را تمیز نگهدارید. سعی کنید آنها را بر روی کف کوپه پهن نکنید، چون این کار می‌تواند هم باعث کثیفی آنها شده و هم اینکه شاید باعث مریضی شما و دیگر مسافران شود.

از عطر و اسپری استفاده نکنید

چون بوی عطر و اسپری خاصی را دوست دارید، این به این معنی نیست که آن را می‌توانید برای مسافرت با قطارتان نیز استفاده کنید. استفاده از عطر و اسپری، یکی از آزاردهنده‌ترین کارهایی است که می‌توانید در حق مسافران دیگر بکنید. از یاد نبرید در مسافرت با حمل‌و‌نقل عمومی، همیشه بحث راحتی شما در میان نیست و باید به فکر راحتی دیگر مسافران قطار نیز باشید.

در صورت استفاده از دستشویی دست‌تان را با صابون بشوید

یکی از امکاناتی که قطار را به نسبت دیگر وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، راحت‌تر کرده است، سرویس‌های بهداشتی آن است. همیشه بعد از استفاده از آنها، با آب و صابون دستان‌تان را بشویید. چون افراد زیادی از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند، باید نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرید. خصوصا در فصول سرما، که احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی بالاتر می‌رود.

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره سرویس بهداشتی قطار به یاد داشته باشید این است که هنگام رسیدن قطار به ایستگاه، درب این سرویس‌‌ها قفل می‌شوند. بنابراین بهتر است همیشه قبل از رسیدن به ایستگاه، به سرویس بهداشتی بروید.

داروهایتان را از یاد نبرید

اگر از جمله افرادی هستید که سابقه سرگیجه و تهوع دارید، بهتر است قبل از سوارشدن تان به قطار، قرص ضد تهوع تان را بخورید تا با خیال راحت سوار قطار شوید. البته همیشه سعی کنید وقتی که در قطار هستید، به مناظر دورتر نگاه کنید، چون با نگاه‌کردن به مناظر نزدیک، احتمال اینکه ناراحتی‌های شکمی مانند تهوع و استفراغ را تجربه کنید، بالاتر خواهد رفت.

همیشه قبل از سفر به حمام بروید

هیچ چیزی بدتر از این نیست که با بوی بدن‌تان، دیگر مسافران را اذیت کنید. همیشه سعی کنید قبل از سفرتان با قطار، به حمام بروید. لزومی نیست تا از عطر و اسپری برای بدنتان استفاده کنید. چون استفاده از آنها نیز می‌تواند آزاردهنده باشد.

انداختن آب دهان در قطار

یکی از بدترین کارهایی که در اماکن و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی نباید انجام دهید، انداختن آب دهان‌تان است. سعی کنید همیشه به سرویس بهداشتی رفته و آنجا آب دهان‌تان را بیرون بریزید.

شکی در این نیست که مسافرت با قطار همیشه یکی از راحت‌ترین روش‌های مسافرتی در مقایسه با دیگر روش‌ها است. به همین دلیل است که مسافران زیادی ترجیح می‌دهند بلیط قطار را تهیه کرده و با آن به مسافرت بروند. رعایت نکات بهداشتی در قطار می‌تواند سفرمان را لذت‌بخش‌تر کند. مهم‌ترین نکته این است که فقط شما نیستید که با قطار سفر می‌کنید، و باید به فکر دیگر مسافران نیز باشید. همیشه سعی کنید هر کاری که انجام می‌دهید، این را در نظر بگیرید که آیا برای مسافران دیگر، این کار می‌تواند آزاردهنده باشد یا خیر.

رعایت نکات بهداشتی در هر مکانی می‌تواند برایمان مفید باشد. اما در اماکن عمومی، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. چنانچه کودکان‌تان نیز در سفر همراه‌تان هستند، تمامی موارد بالا را باید به دقت رعایت کنید تا در طول سفر مریض نشوند. با رعایت این نکات با خرید بلیط قطار، سفری دلنشین در انتظار شماست.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار