اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: مردم با گرانی و سختی می‌سازند اما با بی‌عدالتی نمی‌سازند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی موسوی‌فرد با توصیه به رعایت تقوای الهی به عید غدیر خم اشاره و اظهار کرد: یکی از عواملی که در مورد امام عظیم‌الشأن در قرآن آمده، تحت عنوان نور الهی مطرح شده است. زمانی که مودت انسان مؤمن، منور به محمد و آل محمد(ص) شود، آن زمان تمام قوای انسان با نور امام روشن می‌شود.

وی افزود: عید سعید غدیرخم بزرگ‌ترین عید از اعیاد مسلمانان عالم است که این عید را به همه شیعیان تبریک می‌گویم. در این عید چند عمل مستحب وجود دارد که روزه عید غدیرخم ثواب 60 سال روزه را دارد. غسل ثواب زیادی دارد و اگر غسل خالص باشد، علاوه بر ظاهر، باطن را نیز نورانی و مطهر می‌کند. همچنین صدقه دادن، اطعام و افطار، صله رحم و برخی اعمال دیگر هم در این روز توصیه شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به دیگر مناسبت‌های اخیر گفت: میلاد امام هادی(ع)، سالروز ورود آزادگان و همچنین با تأخیر روز خبرنگار که پیام انقلاب اسلامی را به امت اسلامی می‌رسانند، تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به دوره 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهیم عملکرد همه دولت‌ها در دوره 40 ساله را در ویترین قرار دهیم، قادر به این کار نخواهیم بود و نظام جمهوری اسلامی در این مدت کار و تلاش زیادی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به برجام، گفت: حدود 50 ماه از امضای برجام، 43 ماه از اجرای برجام و 15 ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذارد. به اقرار وزیر خارجه کشورمان، طرف آمریکایی در این مدت به یک درصد از تعهداتش عمل کرده است، یعنی عملا هیچ، علی‌رغم اینکه ایران اسلامی به همه تعهدات عمل کرده است. جای تأسف دارد.

وی افزود:  در آن زمان، کسانی که دلسوز بودند گفتند باید بابت هر امتیازی که می‌دهیم، یک امتیاز نقد، و نه نسیه بگیریم اما با کمال تاسف ما به تمام تعهدات‌مان عمل کردیم، بدون اینکه یک تعهد از ناحیه آمریکا عملیاتی شود. یعنی حدود چهار سال چشم دوختن به کشورهای خارجی.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد گفت: هر امتی که به دشمن خدای متعال دل ببندد، خداوند او را ناامید می‌کند. اینگونه چشم بستن با کدام مبانی دینی ما ناسازگار است؟

امام جمعه اهواز با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: در بیش از ده‌ها موضوع مهم اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری روز در دنیا، در منطقه حرف اول را می‌زنیم. همچنین در برخی حوزه‌های دیگر، اول، چهارم یا هشتم هستیم.

وی بیان کرد: تمام این موفقیت‌ها در دوران تحریم رخ داده است. یعنی در دل تحریم‌ها به این موفقیت‌ها رسیده‌ایم. یعنی هر زمان مسئولین چشم به روی دشمنان اسلام بستند، این موفقیت‌ها را کسب کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد عنوان کرد: نمونه موفقیت در حوزه امنیت و دفاع، شکست آمریکا و انگلیس است و در آینده‌ای نه‌چندان دور ان‌شاءالله شکست آل‌سعود را مشاهده خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در 40 سال انقلاب اسلامی هر زمان به حرف امام و ولایت گوش دادیم، حرف اول را زدیم و هر کجا پشت کردیم، این مصیبت‌ها و بدبختی‌ها را داشتیم. در بسیاری از مسائل، حرف اول را می‌زنیم اما چرا برخی‌ها دل مردم را به درد می‌آورند و تصور می‌کنند که سرشان زیر برف است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: اینکه کسی بگوید هیچکس قادر نیست کشور را مثل ما اداره کند، درست نیست. بنا بود دلار به 4 هزار تومان برسد اما با کمال تاسف به 20 هزار تومان رسید. این سیاست، سیاست قاجاریه است یعنی نرخ را بالا بردند و بعد مقداری پایین آوردند و از 20 هزار تومان به 12 هزار تومان رسید و بنا بر مصالحی حفظ کردند و نگهداشتند. بنا بود دست مردم از یارانه کوتاه شود و دولت از مردم یارانه بگیرد، این وعده‌هایی بوده که داده شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آیا می‌دانید کارگران زیادی در طول هفته، حتی یک روز سر کار نمی‌روند و نمی‌توانند نان و چیزی به خانه‌شان بیاورند؟ آیا می‌دانید کارگرانی هستند که دو تا بیش از 9 ماه حقوق نگرفته‌اند؟ آیا ما تحمل داریم که یک ماه حقوق‌مان عقب بیافتد؟

وی افزود: قیمت پراید از 12 میلیون تومان به حدود 60 میلیون تومان رسید. عدم ثبات در قیمت‌ها و صادرات برخی از کالاهای بی‌کیفیت به دلیل بی‌نظارتی دیگران، بازارهایی را که در همسایگی ما هستند از ما گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به وضعیت ارز کشورهای داعش‌زده‌ای عراق و سوریه، گفت: اگر 15 تا 16 سال پیش به عراق می‌رفتید، مشاهده می‌کردید که کرایه یک ماشین 6 هزار دینار بود و اکنون بعد از این همه مدت نیز کرایه به همین میزان است، در حالی که در ایران قیمت اتوبوس، قطار و هواپیما چند برابر شده است.

وی تصریح کرد: امروز هزینه برای برخی سفرهای هوایی به یک میلیون تومان رسیده است. این چه نظارتی است؟ اگر کشور را رها می‌کردیم، آیا اتفاقاتی غیر از هم این رخ می‌داد؟ چرا راننده تاکسی مجبور است قطعات خودرو را به قیمت چند برابر بخرد؟ چرا برخی از خانواده‌ها حتی قدرت خرید سیب‌زمینی و پیاز را ندارند؟

امام جمعه اهواز عنوان کرد: نظام مقدس اسلامی برنمی‌تابد که مسئولین سوار ماشین چند میلیاردی شوند. عدالت نظام مقدس اسلامی اجازه نمی‌دهد مسئولی در منزل چند میلیاردی ساکن باشد. عدالت نظام مقدس اسلامی اجازه نمی‌دهد مسئولی بر سفره چند میلیونی بنشیند، حقوق نجومی‌بگیرد یا زندگی اشرافی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: نمی‌خواهیم بگوییم کسی در ایران اسلامی چنین چیزی نداشته باشد. به غیر از مسئولین، کسانی که از راه حلال بتوانند به چنین چیزهایی دست یابند، مشکلی نیست و همه حق بر مسئولین است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مسئولین در نظام مقدس اسلامی باید همانند طبقه متوسط جامعه یا پایین‌تر زندگی کنند. بر اثر عدم ثبات بازار، چه بلایی بر سر مردم آمده و چک‌های برگشتی موجب زندانی شدن برخی از مردم شده و طلاق‌ها رخ داده است. آیا می‌شود با این شرایط بگوییم هیچ کس در این کشور نمی‌تواند مثل ما کشور را اداره کند؟

وی افزود: چرا صادرات و واردات تنها برای چند نفر انگشت‌شمار است؟ چرا بانک‌ها کنترل نمی‌شوند؟ این بانک‌ها چه بلایی بر سر مردم آورده‌اند، در حالی که باید مشکل مردم را حل کنند. یک نفر با استفاده از رانت، 120 خودرو غیرمجاز وارد کشور می‌کند. درست است که قوه قضائیه خوب کار می‌کند، اما چقدر باید از قوه قضائیه هزینه کنیم؟

امام جمعه اهواز تصریح کرد: باید مدیریت کنترل شود و مراقب باشیم که زیردستان ما در حال انجام چه کاری هستند. بیش از 100 هزار خودرو حدود دو سال است که در بندر خرمشهر زیر آفتاب مانده‌اند. قبل از اینکه واردات ایران ممنوع شود، این خودروها به این منطقه آمده بودند و باید تکلیف این خودروها مشخص شود.

وی افزود: کشور را رها کردن و اینگونه حرف زدن انصاف نیست. باید در زمینه حل مشکلات تلاش کرد. مذاکره برای رفع تحریم بود، نه برای بی‌آبرو کردن آمریکا.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد تصریح کرد: مردم با گرانی و سختی می‌سازند اما با بی‌عدالتی نمی‌سازند. در سال‌های گذشته برخی مردم توان خرید اقلام غذایی مانند برنج و گوشت را داشتند اما امروز کدام خانواده می‌تواند برنج یا گوشت بخرد؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بر اثر عدم نظارت، وزن کالا و کیفیت آن را پایین می‌آورند و قیمت بالا می‌رود. فاجعه‌بارتر از این موضوع این است که همین کالاها به خارج از کشور صادر می‌شود و آبرو و حیثیت ایران از بین می‌رود و در خارج اجناس کپک‌زده با وزن پایین‌ و کیفیت پایین را می‌بینند. عملکرد قوه قضائیه خوب بوده اما باید نظارت‌ها قوی شود، اگر نظارت‌ها قوی شود ما مردم ایران اسلامی و خوزستان از همه برخوردهای قوه قضائیه مخصوصا از آقای رئیسی حمایت می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار