اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوزستان می‌تواند به عنوان یکی از محل‌های ارزآوری توریسم و اقتصاد کشور باشد تا مبادا پروازهای متعدد از آبادان به مشهد، این بیماران را به استان دیگر انتقال دهند.
مهران ورناصری در نشست خبری که امروز (27 مردادماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماهه گذشته، 26 مرکز متخلف در حوزه درمان در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز پلمب شده‌اند، همچنین 140 مورد تذکر کتبی به افراد انجام شده و 35  نفر به تعزیرات معرفی شده‌اند و با آنها برخورد شده است.

وی در خصوص عدم ماندگاری پزشکان در برخی شهرهای خوزستان و کمبود پزشک، تصریح کرد: متاسفانه تنها 20 درصد از پزشکانی که به خوزستان می‌آیند، در استان می‌مانند. در حال حاضر در یکی از شهرها یکی از متخصصین را به دلیل تهدیداتی که شده، از دست داده‌ایم و حاضر به ماندن نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در حال حاضر دو شهر در خوزستان در بلک‌لیست پزشکان کشوری هستند. برای پزشکان طرحی، لیستی وجود دارد تا جوانب را در نظر بگیرند و تصمیم بگیرند که می‌خواهند در کجا کار کنند و دو شهر خوزستان بدترین شهرهای کشور در بحث حضور پزشک با توجه به این لیست هستند. 

ورناصری تصریح کرد: در دو سال گذشته برای اینکه پزشکان را به برخی شهرها بفرستیم به شدت تحت فشار قرار گرفتیم و در حال حاضر شاخص پزشک 1.38 به ازای هر یک هزار نفر است.

وی ادامه داد: برای هر بیماری که در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بستری می‌شود، 3 میلیون و 600 هزار تومان هزینه می‌شود که درآمد ما از سازمان‌های بیمه‌گر 2 میلیون و 900 هزار تومان است. یعنی بابت بستری هر بیمار در سیستم ما حدود 700 هزار تومان ضرر می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص توریسم سلامت، گفت: در یک بازه زمانی سه ماهه در سال جاری در زمینه توریسم سلامت 30 میلیون دلار ارزآوری داشتیم که باید این وادی تقویت شود.

وی اضافه کرد: خوزستان می‌تواند به عنوان یکی از محل‌های ارزآوری توریسم و اقتصاد کشور باشد تا مبادا پروازهای متعدد از آبادان به مشهد، این بیماران را به استان دیگر انتقال دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار