اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

بسیاری از بیماران این سوال برایشان پیش می‌آید که تفاوت بین مطب دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی چیست؟ باور داشته باشید یا نه، اختلافات زیادی بین این دو وجود دارد. همچنین برخی از بیماران فکر می‌کنند که مطب دندانپزشکی نسبت به کلینیک گرانتر است. اگر شما در مورد قمیت نگران هستید، می‌توانید راحت باشید، کیفیت مطب دندانپزشکی مترادف با درمان گرانقیمت نیست و کلینیک دندانپزشکی نیز قطعا به معنای کیفیت نیست. در اینجا برای آشنایی شما، به برخی از این تفاوت‌ها اشاره شده‌است:

مطب دندانپزشکی

در واقع قرار نیست به شما گفته شود که بهترین گزینه برای شما چیست، اما در اینجا می‌توانید ایده‌هایی را بیابید که به شما برای تشخیص تفاوت این دو با هم کمک می‌کند.

انتخاب یک مطب دندانپزشکی توسط شما به معنی انتخاب استفاده از درمان و مراقبت خصوصی است. شما وارد مطب دندانپزشک می‌شوید و انتظار دارید که در اغلب آنها پذیرش، مکانی برای انتظار و شاید یک تلویزیون پیدا کنید و حتی می‌توانید برخی از عکس‌ها یا حتی فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید. در حالی که منتظر هستید، می‌توانید صفحات یک مجله را ورق بزنید، روزنامه بخوانید و حتی از یک فنجان چای یا قهوه لذت ببرید.

کلینیک دندانپزشکی

در کلینیک دندانپزشکی، بیماران با همان مراقبت‌هایی که در مطب دندانپزشک دریافت می‌کنند، معالجه می‌شوند. این خدمات کاملا روشن و واضح هستند، بنابراین می توانید به سرعت نوبت بگیرید، خدمات خود را دریافت کنید و از آنجا بیرون بروید. این سرعت، به معنای انجام خدمات دندانپزشکی خطرناک توسط کلینیک نیست. در واقع آنها می‌خواهند از شما مراقبت کنند. به طور عمده، کلینیک‌های دندانپزشکی را می توانید به عنوان خدمات دولتی، در یک مدرسه، بیمارستان و غیره پیدا کنید. البته ممکن است در مراجعه به کلینیک‌های دندانپزشکی قرار ملاقات‌های محدودی داشته باشید و این بدان معناست که ممکن است بعد از ساعت‌ها نتوانید وقت بگیرید، ولی با این حال استفاده از خدمات کلینیک به معنی هزینه پایین‌تر است.

یک مطب دندانپزشکی چه خدماتی می‌تواند به شما پیشنهاد بدهد؟

همانطور که گفته شد، شما در این باره حق انتخاب دارید. بیمارانی که برای درمان به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، افرادی هستند که خدمات خصوصی را ترجیح می‌دهند. آنها به این دلیل که می‌توانند نسبت به مکانی که مراقب آنها و خانوده‌اشان هستند، اعتماد کنند، احساسی مانند بودن در خانه را دارند. برخورد ویژه یکی از مهمترین اصولی است که در مطب دندانپزشکی ارائه می‌شود و به همراه ارائه خدمات با کیفیت بالا از جمله مزیت‌های آن است. علاوه بر این، یک مطب دندانپزشکی می‌تواند به شما خدمات زیبایی ارائه بدهد. به عنوان مثال فردی را تصور کنید که به دلیل سقوط در هنگام دوچرخه‌سواری یکی از دندان‌هایش شکسته است. مراجعه به مطب دندانپزشک و استفاده از خدمات زیبایی می‌تواند نگرانی وی در مورد این وضعیت را به طور کامل از بین ببرد. برخی از خدمات متفاوت ارائه شده در مطب‌های دندانپزشکی شامل موارد زیر است:

سوابق بیماران

اگر به مطب دندانپزشک بروید، آنها احتمالاً پرونده شما را دارند. در محل پذیرش، شخصی است که به شما سلام می‌گوید و در طول ملاقات به شما کمک می‌کند، او اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به دندانپزشک کمک می‌کند تا از نیازهای شما و درمان‌های قبلی آگاهی داشته باشد. این روند به یادآوری کارهایی که قبلاً انجام شده است و نتایج بعد ار آن، کمک می‌کند. این ویژگی برای همه مطب‌های دندانپزشکی بسیار مهم است، آنها بیماران زیادی دارند و کاملا طبیعی است که پزشک همه اطلاعات بیماران را نمی‌تواند به خاطر بسپارد. بسیار مهم است که همه جزییات در پرونده پزشکی بیمار ثبت شده باشد. این کمک می‌کند که در صورت وجود حساسیت بیمار به برخی از داروها، این موارد تشخیص داده شوند. بنابراین، داشتن پرونده پزشکی با سابقه پزشکی، امری بسیار حیاتی است و این در حالی است که برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی این کار را انجام نمی‌دهند، به این دلیل که ایده ملاقات مجدد بیمار را ندارند. برخی از افراد به دلیل درد دندان یا داشتن حفره در دندان یا مواردی شبیه به این، به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند و هرگز دوباره برنمی‌گردند، بنابراین برخی از کلینیک‌ها برای بیماران پرونده تشکیل نمی‌دهند و این موضوع برای آنها چندان اهمیتی ندارد.

آزمایشگاه و سایر فضاها در مطب دندانپزشکی

بعضی اوقات وقتی به دندانپزشک خود مراجعه می‌کنید، ممکن است نیاز به گرفتن عکس با اشعه ایکس و برخی آزمایشات اضافی داشته باشید که معمولا در مکان‌های دیگر انجام می‌شوند، اما در مطب دندانپزشکی می‌توانید در همان مکان و با هزینه‌های کمتر آزمایشات را انجام دهید. به علاوه، در مطب دندانپزشک می‌توانید کارمندان دیگری را ببینید که به عنوان دستیار دندانپزشکی یا منشی، در انجام هرگونه درمانی به شما کمک می‌کنند و سعی می‌کنند همیشه خدمات و مراقبت بسیار خوبی را به شما ارائه دهند.

چای یا قهوه

می‌توان با اطمینان گفت که اکثر افراد نوشیدن چای یا قهوه را دوست دارند. برخی از مطب‌های دندانپزشکی به خوبی این موضوع را می‌دانند و در حالی که بیماران منتظر هستند تا نوبتشان شود، با چای از آنها پذیرایی می‌کنند. این روشی جذاب برای نشان دادن این موضوع است که مطب به آسایش و راحتی بیماران خود اهمیت می‌دهد.

ایرانگان بانک اطلاعات مراکز دندانپزشکی

مراکز دندانپزشکی دارای خدمات گسترده‌ای هستند از گشیدن دندان خراب تا خدمات زیبایی دندان در مطب و کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می‌شود. بانک اطلاعات مشاغل پزشکی ایرانگان بخشی از سایت نیازمندیهای ایرانگان است که به معرفی مراکز خدمات دندانپزشکی در سراسر ایران می‌پردازد. از جمله خدمات مربوط به مشکلات دهان و دندان که در سایت ایرانگان معرفی می‌شوند می‌توان به خدمات ترمیم دندان، عصب‌کشی، پرکردن، روکش دندان، ایمپلنت، زیبایی دندان،ارتودنسی، بلیچینگ، کامپوزیت دندان، جراحی دندان اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار