اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
شوشان - قائم غبیشاوی :
با توجه به اهمیّت جایگاه مجلس در اندیشه حضرت امام (ره) و تأثیر با واسطه یا بی واسطه ی آن بر تمامی عرصه های زندگی فردی و اجتماعی، حضور آگاهانه و فعّالانه ی مردم در انتخاب فرد اصلح مسئولیتی الهی است. 
ایشان معتقد بودند «اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان». (صحیفه ی امام، جلد 18، ص 197)

با نگاهی به وضعیت کاندیداتوری حال حاضر و بررسی دقیق حامیانِ کاندیداها می توان به این مهم پی برد که چه کسانی برای مصالح و منافع شخصی حمایت خود را اعلام کردند و چه کسانی از سر دلسوزی و احساس تکلیف برای انتخاب اصلح پا پیش نهادند.
متأسفانه اغلب مشاهده می شود که اکثریت قریب به اتفاقِ حامیان صرفاً برای براندازی و تخریب نماینده ی فعلی، اشخاصی را مورد حمایت قرار می دهند که نیامده می خواهند نصف جهان را آباد کنند!
از آنجایی هم که منافع شخصی خودشان با عملکرد نماینده ی فعلی سر سازگاری ندارد، از آخرین حربه های خود یعنی تحقیر و تخریب استفاده می کنند تا شاید بتوانند به آنچه می خواهند برسند.

حتماً عده ای از مردم به سخنان پر از زرق و برق این کاندیداها گوش فرا داده اند و معیار انتخاب نماینده شان را هم بر اساس تیزرهای تبلیغاتی و وعده حل مشکلات از جمله مشکل بیکاری تعیین کرده اند، اما به راستی وظایف یک نماینده چیست؟
کمتر کسی به وظیفه اصلی و قانونی یک نماینده دقت دارد و گاهی کاندیداهایی که هنوز وارد کارزار انتخابات نشده و تجربه های کافی را کسب نکرده اند، برای اینکه نظر بیشتری را به سمت خود جذب کنند ترفندهای تبلیغاتی ای را به کار می برند که با وظیفه های ذاتی یک نماینده فاصله ی زیادی دارد. 
بسیاری از مردم از وظایف نمایندگان مجلس آگاهی ندارند و انتظار دارند که آنها وظایف مدیران دستگاه های اجرایی را انجام دهند و هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای اشتغال، وام، تأمین جهیزیه و پرداخت هزینه های درمان را طلب دارند، مردم تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند، درحالی که پرداختن به این مسائل از حیطه ی وظایف نماینده مجلس خارج است. 
همگان باید بدانیم؛ سرمایه گذاری، ایجاد کارخانه جات تولیدی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، ارائه خدماتی از قبیل آب، جاده، برق، گاز، تلفن و غیره از وظایف قوه ی مجریه و نماینده عالی دولت در شهرستان یا استان است نه نمایندگان.
نماینده ی مجلس در مقام وکیل مردم موظف به نظارت بر اجرای این امور در منطقه و کشور است و حق دخالت در اجرای آنان را ندارد چرا که وظیفه ی اصلی نماینده نظارت و قانونگذاری است، حال اگر نماینده ای باشد که به اقتضای سابقه ی نمایندگی و تجربه ی کاری بتواند جریاناتی را که خارج از حیطه ی وظایف خود است، به سود مردم رقم بزند واقعاً مایه ی مباهات و سربلندی است. لازم به ذکر است که تحقق این مسائل جز با پشتکار، پیگیری، همّت، تجربه و سابقه و شجاعت و جسارت نماینده میسر نمی شود.
اکنون بیاییم کمی واقع نگرانه تر به این موضوع بنگریم، معمولاً نمایندگانی که برای اولین بار می خواهند طبع سیاسی خود را با محک نمایندگی مورد آزمایش قرار دهند در بدو ورود، چهارساله ی اول خود را صرف پیگیری و بها دادن به کار اقوام و نزدیکان خود می کنند و سپس در فرصتی دیگر اگر بخت یار بود و دوباره انتخاب شدند بیشتر به کار مردم می پردازند و به مسائل مردمی اهمیت بیشتری می دهند، و این امری کاملاً طبیعی در روند چهارساله ی نخست نمایندگان است، بنده به شخصه رأی خود را به کسی میدهم که این دوره ها را گذرانده باشد نه کسی که تازه می خواهد این دوره را آغاز کند.
حال كه مردم شریف شادگان در آستانه ی يك انتخاب سرنوشت‌ساز و تعيين‌كننده قرار گرفته‌اند و بايد وكیل انتخابی خود را برای مدت چهارسال به مجلس بفرستند، آگاهی از نکاتی که در این مطلب گفته شد لازم و ضروری است، این نکات در حقيقت شاخصها و معياری هایی برای انتخاب اصلح است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار