اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
وحید اشتری مقاله ای را تحت عنوان اتاق‌هایی برای فساد به رشته ی تحریر در آورده است که واقعا تیزهوشی رسانه ای فوق العاده ای را از خود به  نمایش گذاشت. 

 این منتقد از وجود یک سری گلوگاه‌های فساد در سیستم بروکراسی کشور خبر می دهد که تاکنون راجع به آن هیچ فرد یا افراد آگاه سیاسی و یا مرجع نظارتی از آن حرفی به میان نیاورده اند.
وحید اشتری در آن مقاله مدعی شده است که تاریک‌خانه‌ها و کلونی‌های قدرت در این اتاق هایی لانه گزیدند که تولید رانت و قدرت سیاسی می نمایند. 

وحید اشتری، از جمله به اتاق بازرگانی اشاره می کند و همچنین می افزاید؛ اتاق بازرگانی در بیش از ۶۰ «شورای حاکمیتی» عضو است و حتی درخواست عضویت در ۶۰ شورای حاکمیتی دیگر همچون شورای عالی امنیت ملی و هیئت دولت را هم داده است که با رانت‌های اطلاعاتی و لابی‌هایی که دارند فسادهای عجیبی را رقم می‌زنند.

وحید اشتری از یک رقم کوچک فساد در اتاق بازرگانی اینچنین پرده بر می دارد : ۲۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در حوزه ی کارت بازرگانی است که تنها یکی از اختیارات این اتاق است! دیگر رسما مجلس کشور را اتاق بازرگانی مشخص می‌کند.

وحید اشتری نیز به یکی دیگر از آن اتاق ها که سازمان نظام پزشکی است حمله ور می شود وی اظهار می دارد که سازمان نظام پزشکی رسما یک نهاد صنفی دیگر است که به کلونی قدرت تبدیل شده است.

فقط یک کار این سازمان هزینه کردن چند ده هزار میلیارد تومان پول کشور در شرایط تحریم به اسم طرح تحول سلامت بود با آن فسادی که رقم زد. نهایتا هم وزیر استعفا کرد و هم نظام سلامت کشور ورشکسته شد.

البته نگارنده با توجه به مقاله ی آقای وحید اشتری تحت لینک[ https://www.peykeiran.com › Content اتاق‌هایی برای فساد! - PeykeIran] یک سوال اساسی از مدعی العموم و یا سازمان بازرسی کل کشور دارم که آیا اصولا مرجع رسیدگی به اینچنین تخلفات چرا بعد از گزارش رسانه های آزاد به سرعت وارد عمل نمی شوند و تا کی باید جامعه ی نحیف و مستضعف ایران، شاهد توسعه و گسترش این حیاط خلوت های تولید رانت و قدرت سیاسی باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار