اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

فرهنگ حمام رفتن و حمام در تاریخ آذربایجان نقش خاصی دارد. این مکان ها در عین بهداشتی و پاکیزه بودن، بهترین مکان برای آرامش در باکو است. هر کدام از شهرهای اطراف، حمام های خود را داشتند ، اما در حال حاضر تعداد کمی از آن حمام ها کار می کنند. بدون شک حمام های باکو نه تنها از لحاظ عناصر معماری، بلکه در سایر ویژگی ها نیز متفاوت و خاص می باشند. امروزه این حمام ها به بهترین محل برای گردشگری تبدیل شده اند.

اگر علاقه مند به شناخت و سفر به این مکان ها هستید در ادامه مطلب می خواهیم شما را با تعدادی از این حمام ها از قبیل حمام فانتزیا، حمام نفت آلان،حمام تزه بیگ، قاسم بیگ و حمام آقا میکائیل آشنا کنیم.

حمام آقا میکائیل

اگر قصد سفر به باکو آذربایجان در تور باکو را دارید علاوه بر بازارها و جاذبه های تاریخی آن از تماشای حمام های زیبای این شهر غافل نشوید. از قدیمی ترین حمام های باکو می توان حمام آقا میکائیل که با نام مشدی ایبادنیز شناخته می شود و در داخل شهر کیچیک گالا واقع شده است نام برد. این حمام در سال ۲۰۱۰ ترمیم و بازسازی شده است. گردشگران می توانند از اتاق های این حمام در اندازه های مختلف و تزئینات آن ها دیدن کنند. این حمام در روز های دوشنبه و جمعه به بانوان و بقیه ساعات هفته به مردان اختصاص داده شده است. این حمام ها دارای جکوزی، سونا خشک و مرطوب و همینطور حمام های خصوصی و خدمات ماساژ می باشند. در این حمام ها گیاهان مختلف و کیسه های چای برای رفع خستگی در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

حمام قاسم بیگ

به گزارش سفر باتو ، در نزدیکی درهای سلیان باکو حمام قاسم بیگ که به حمام شیرین نیز شناخته می شود توسط میلیونر معروف به نام قاسم بیگ و در سال ۱۸۷۸، ساخته و نامگذاری شده است. حمام قاسم بی در سال ۲۰۱۸، صدوچهلمین تولد خود را جشن گرفت. این حمام در لیست آثار تاریخی و فرهنگی است که توسط دولت در قلمرو جمهوری آذربایجان تحت محافظت می باشد.

حمام قاسم بیگ به عنوان دومین حمام معروف در باکو در نظر گرفته شده است‌. در طول بازسازی، صاحب حمام تلاش کرد تا قسمت های مهمی که در گذشته در این مکان بوده است را حفظ کند. وسایلی از قبیل مبلمان و نقاشی هایی که در حال حاضر می توانید در این حمام مشاهده کنید.

حمام تزه بیگ

این حمام در سال ۱۸۸۶ و در مرکز باکو ساخته شده است. این حمام یکی از مکان های آرامش بخش است. حمام تزه بیگ در سال ۲۰۰۳ به طور کامل بازسازی شده است. این حمام که مدرن تر از سایر حمام های باکو است با طراحی و ظاهری لوکس و زیبا توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. ورودی این حمام با یک ستاره پنج بعدی و مجسمه های تاریخی تزئین شده است. دکوراسیون دیوارها با اشیاء مختلف،عتیقه ها، پرتره و تزئینات در حمام جلوه بسیار زیبا و دیدنی به آن بخشیده است.

حمام فانتازیا

حمام معروف فانتزیا در تاریخ ۱۳ ژانویه ۱۸۹۷ و در تقاطع خیابان های فوزولی و صفارلی بالاتر از میدان چشمه در باکو ساخته شده است. این بنا از اولین حمام های ساخته شده در باکو می باشد. معمار این ساختمان نیکلای آگوستوویچ بوده اما صاحب این حمام تا کنون شناخته نشده است. همچنین تور هند را در سایت سفر باتو ببینید.

حمام فانتزیا دارای اتاق های خصوصی است که به دلیل حفظ حریم شخصی مورد توجه واقع شده است. این مکان شگفت انگیز اولین حمام به سبک اروپایی در باکو است. در عین حال که این حمام یک مکان تاریخی است، دارای اتاق های مخصوص برای نوشیدن چای و استراحت می باشد که می توانید برای رفع خستگی به آن جا بروید.

حمام نفت

این حمام یکی از گران ترین حمام های آذربایجان است چرا که در آن از نفت خام و قیر استفاده شده است و طبق گفته پزشکان م یتواند برای درمان بیماری های پوستی، مفصلی و رفع خستگی مناسب باشد. نفتالین مایعی سیاه رنگ با بوی متمایز است که دارای خاصیت ضد عفونی، ضد التهاب، خواص ضد آلرژیک، آرامش بخش و بسیاری فواید دیگر است و اکثر گردشگران برای معالجه مشکلات پوستی از قبیل اگزما و پسوریازیس به این مکان سفر می کنند. طبق گفته برخی از کسانی که در این مکان ها حمام کردند درد هایشان تسکین یافته و یا بیماری شان بهبود یافته است. البته نا گفته نماند که این حمام به قدری گران است که تنها افراد ثروتمند می توانند از آن استفاده کنند.

حمام کاخ شیروان شاه

از دیگر حمام های زیبا و تماشایی در باکو که ممکن است هر بیننده ای را به خود جذب کند می توان به حمام های شیروان شاه اشاره کرد که در قدیم محل اقامت شیروان شاه بوده است. این حمام ها در قسمت زیر زمینی کاخ شیروان شاه، در قرن ۱۵ام، با دو طبقه و ۲۶ اتاق ساخته شده اند که امروزه فقط تعداد کمی از آنها به فعالیت خود ادامه می دهند. این محل توسط یونسکو به عنوان یکی از مروارید های معماری آذربایجان توصیف شده و جزئی از آثار تاریخی و فرهنگی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار