اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
مدیرکل جذب سرمایه گذاری خوزستان گفت: در حال حاضر در حال احصا و همچنین اصلاح فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان، پارک علم و فوری و همچنین ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هستیم.
رضا قیصی پور در نشست خبری که امروز 6 شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان وظیفه دارد تا در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال فعالیت کند؛ در این زمینه فعالیت‌ها و اقدامات مناسبی تا کنون در مجموعه انجام گرفته است.

وی افزود: مهمترین فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه اشتغال، بحث تامین تسهیلات واحدهای تولیدی خرد و کلان است. همچنین بخش عمده اقدامات در زمینه مشکلات سرمایه‌گذاران با دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان تصریح کرد: بحث‌های زیر ساختی نظیر آب و برق و گاز و همچنین سایر زیرساخت مورد نیاز سرمایه‌گذاران با هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری تامین می‌شود.

قیصی پور با اشاره به فرصت سرمایه گذاری در خوزستان، عنوان کرد: در سال‌های گذشته با توجه به شرایط استان و مشکلاتی که وجود داشت، سرمایه‌گذاران برای انتخاب طرح‌ها شناخت مناسبی از خوزستان نداشتند. در این زمینه تلاش کردیم تا دولت به سمتی برود تا با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در استان شناسایی کند.

وی ادامه داد: در این زمینه 200 فرصت سرمایه گذاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحث‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شد. این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاران معرفی و ارائه شده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان عنوان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز و همچنین شرایط سرمایه‌گذاری این فرصت‌های شناسایی شده نیاز به بازنگری دارند. بخش عمده‌ای از آن‌ها بازنگری و اصلاح شده‌اند و همچنین برخی از فرصت‌های سرمایه گذاری حذف و تعدادی جایگزین آن‌ها شده است.

قیصی پور با بیان اینکه 97 فرصت سرمایه‌گذاری استان تا کنون بازنگری شده اند، گفت: در حال حاضر 17 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی، 14 فرصت در حوزه حمل و نقل، 11 فرصت در حوزه آب و برق، 7 فرصت در حوزه گردشگری، 13 فرصت در حوزه کشاورزی  و همچنین 35 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان وجود دارد. 

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حال احصا و همچنین اصلاح فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان، پارک علم و فوری و همچنین ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هستیم. 

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به طولانی بودن زمان دریافت مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری در استان، خاطرنشان کرد: گاها سرمایه گذار برای دریافت مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری تا یک سال باید فرآیندهای دریافت مجوزها را طی می کرد اما اکنون با تلاش‌های انجام گرفته برخی از فرآیندهای دریافت مجوز حدود 2 هفته فقط به طول می‌انجامد.

قیصی پور ادامه داد: در زمینه صدور مجوزها اکنون در دستگاه ها فقط 181 فرآیند و در پاسخ به استعلامات برای سرمایه‌گذاری 39 فرآیند داریم. این فرآیندها چاپ و اکنون در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان بیان کرد: سامانه ای طراحی شده است و در آن همه دستگاه هایی که پروژه هایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارند، اطلاعات خود را در آن سامانه وارد می کنند. در این سامانه طرح های خرد با توجه به اینکه تعداد آن ها بالا است، وارد نشده اند و فقط طرح های کلان در این سامانه بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این سامانه شرایطی فراهم شده است تا بتوانیم بر دستگاه ها و فعالیت آن ها در اجرای پروژه های سرمایه گذاری آنها نظارت کرد. همچنین می توان میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها و مشکلات اجرای طرح ها را نیز در این سامانه مشاهده کرد.

قیصی پور افزود: بیش از 500 طرح در این سامانه توسط دستگاه های اجرایی استان وارد شده است. ارزش این طرح ها مجموعا چیزی بیش از 38 هزار میلیارد تومان است و با اجرای آن ها برای 30 هزار نفر اشتغالزایی می شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان اظهار کرد: پتروشیمی مسجدسلیمان، پالایشگاه بیدبلند، 15 نیروگاه در حال احداث در سراسر استان از جمله پروژه های بزرگی هستند که در این سامانه ثبت شده و روند آن ها در حال انجام است. 2 تا 3 نیروگاه در جال اجرا هستند و سایر نیروگاه ها برای اجرا نیاز به تامین مالی و یا دریافت مجوز دارند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار