اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کلنگ زنی ساختمان جدید ندامتگاه به زمین زده شد؛
زندان فعلی شوشتر در موقعیت نامناسب قرار دارد و همسایه چهار مرکز آموزشی دبیرستانی و ابتدایی، منازل مسکونی و بقعه متبرکه براء بن مالک است.
آئین کلنگ زنی احداث ندامتگاه شوشتر روز پنجشنبه با حضور نماینده این شهرستان در مجلس و مدیرکل زندان های خوزستان برگزار شد.

در این مراسم نماینده شوشتر و گتوند در مجلس با اشاره به جانمایی اشتباه ساختمان فعلی زندان در مرکز شهر و تاثیرات نامناسب اجتماعی و فرهنگی گفت: امروز کلنگ را بر دیوار زندان فعلی شهرستان شوشتر زدیم. جابجایی زندان یکی از خواسته های دیرینه مردم است که ده ها بار عنوان کرده اند. 

به گزارش پایگاه خبری شوشان، سهراب گیلانی اظهار کرد: زندان فعلی شوشتر در موقعیت نامناسب قرار دارد و همسایه چهار مرکز آموزشی دبیرستانی و ابتدایی، منازل مسکونی و بقعه متبرکه براء بن مالک است. 

وی در ادامه، جابجایی زندان به خارج از شهر شوشتر را یکی از مصوبات چهارده گانه کمیسیون امنیت ملی دانست و خاطرنشان ساخت: ما ۱۴ مورد امنیتی شهرستان های شوشتر و گتوند را در این کمیسیون مطرح کردیم؛ همه موارد با حضور معاونین وزرای اطلاعات، کشور و ناجا بررسی و موارد لازم مصوب شد.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد امنیت پایدار هستیم. همه کارشناسان و متخصصین امنیتی می دانند که زندان همانند کلانتری ها و یگان های رزمی و دفاعی، یکی از زیرساخت های امنیت پایدار است.


همچنین فرماندار شوشتر در این نشست گفت: سالهاست مردم از وجود زندان در مرکز شهر و بافت تاریخی گله مند هستند. در طرح جامع شهری، زندان با شرایط کنونی که در منطقه مسکونی و آموزشی قرار گرفته، مطابقت ندارد.

حسین پنبه دانه پور اظهار کرد: با پیگیری های نماینده محترم شهرستان آقای گیلانی، آقای طرفی ریاست زندان شهرستان و جدیت آقای بابایی مدیرکل زندان های استان طبق ضوابط که ندامتگاه باید خارج از محدوده شهر احداث شود، کلنگ زنی ساختمان جدید انجام می شود.

وی افزود: بنیان ندامتگاه فرهنگی و اجتماعی است و انشاءالله با ساختمان جدیدی که احداث خواهد شد بتوان اثرگذاری بیشتری با توجه به ظرفیت ها برای ورود دوباره زندانیان به جامعه وجود آورد.

رئیس شورای تامین شهرستان شوشتر اضافه کرد: امیدواریم با توجه به اراده موجود و همچنین تخصیص اعتبارات در سال 98، 99 و 1400 طبق برنامه این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد و مکان موجود که تحت عنوان زندان از آن استفاده می شود، با توجه به طرح جامع شهری به کاربری که در خور شان مردم شریف است تبدیل گردد.

پنبه دانه پور با اشاره مشخصات پروژه اذعان داشت: برای این ندامتگاه 750 نفره مساحتی بالغ بر 13 هزار مترمربع در نظر گرفته شده که امیدوارم و انتظار داریم این پروژه فرسایشی نشود و طبق زمان بندی پیش رود.

وی گفت: آنچه که در خصوص این پروژه مربوط به شهرستان شوشتر و شورای اداری است تعهد می دهیم که در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسد و در خصوص احداث زندان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشیم.

گفتنی است، اعتبار این پروژه که در ابتدای جاده شوشتر به شهر شرافت واقع شده 36 میلیارد تومان در برآورد شده است و با توجه به زمان بندی صورت گرفته، احداث آن 3 سال به طول خواهد انجامید.

عکس: مجتبی سیدعطار









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار