اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
به بهانه از سر گیری انتقال آب کارون در پروژه بهشت آباد
شوشان - دکتر علیرضا رئیس زاده :
کارون متعلق به خوزستان نیست کارون متعلق به اصفهان و چهارمحال بختیاری و... هم نیست 
کارون فقط و فقط متعلق به همان بستریست که خدا در آن نهاده است.
کارون یک رودخانه نیست یک تمدن است هویت ایران زمین و نشانه ای از شکوه و هیمنه نیاکان ماست.
کارون خروشان ، نشانه زنده و یادگار اصالت و بزرگی تمدن ایران زمین است که حقانیت "خلیج  همیشه فارس" را فریاد می زند و چون زنجیری روزگاران گذشته این کهن سرزمین را به دوران نو پیوند می زند و فقط با پیوستن به خلیج تا ابد فارس جاودانه می شود و هیچ کس حق ندارد این یادگار نشاندار را از کهن سرزمین بزداید.
 انتقال آب کارون برای اصفهان چه معنایی جز نابودی اکوسیستم کارون دارد ؟؟ انتقال آب پروژه "جهنم آباد "هیچ مفهومی جز خیانت و مافیاییگری ندارد. اگر اصفهان حق دارد لابد کرمان و یزد و قم و.... هم حق دارند پس با این استدلال باید کارون را نابود کرد.
کدام مظهری زیباتر و خوشایند تر از یک رودخانه و چشمه می تواند سرمایه یک مملکت باشد که عده ای سوداگر می خواهند مردم ایران را از این هدیه خدادادی محروم کنند !! هر بهانه ای و هر توجیهی غیر قابل پذیرش است،این کار جز ضدیت با منافع ملی معنای دیگری ندارد.کیست که نداند در دنیا اّب را به جای  سرشاخه ها و سرچشمه‌ها  از پایین دست بر می دارند؟؟!اگر بحث نیاز هم  باشد هیچ جا به اندازه خود خوزستان و چهار محال بختیاری مردم و زمین های تشنه ندارد.
سالهاست کارشناسان و متخصصین محیط زیست انتقال آب کارون را غیر کارشناسی غیر منطقی و طرحی ضد ملی می دانند همه هم به زبان فارسی سلیس و روان هزاران بار این موضوع را فریاد زدند و به دولت مردان و مجلس و.... گوشزد می کنند در این لحظه یاد سخنان یکی از نویسندگان  اتریشی افتادم که گفت:" علت اینکه  ما و آلمانی ها همدیگر را نمی فهمیم  زبان مشترکمان است" اینجا شاید هم می فهمند اما بخاطر منافع شخصی در پی نابودی منافع ملی این سرزمین هستند.
اینکه پروژه  انتقال آب را چون شمشیر "داموکلوس" بر سر مردم چهار محال و خوزستان و ایلام گرفتند نه نشان کشور داری است و نه دوراندیشی است، رفتاری بس ناجوانمردانه و بیشتر به راهزنی می ماند که هیچ خردورزی ،آینده نگری و وطن دوستی در پس ان نمی یابیم.
چرا دولت مردان و مسئولین بلند پایه، مردم مستأصل و درمانده و پر از استرس پایین دست را نمی بینند؟ وجدانهایشان را کجا جا گذاشته اند؟ اگر واقعا ادعا دارند ایرانی هستند و دوست دار این ملکند چرا هیچ از انوشیروان عادل درس نگرفتند که گفت:" کجی این دیوار (کاخ)  از بهر راستی ماست"(ماجرای پیرزن که حاضر  نشد خانه خود را بفروشد) .
دستگاه قضاوت و عدالت کجاست؟ آیا دادرسی در این دیار نداریم؟تبعیض و ستم و درجه بندی شهروندان کشور تا کی و تا کجا؟؟چرا هیچ کس فریاد مردم مظلوم خوزستان را نمی شنود؟آیا دستگاه عریض و طویل عدلیه و دادگری به خوابی  عمیق فرو رفته آیاقاضیی ،دادرس و دادگری در این کشورجرائت ندارد که دستور بر توقف این پروژه ی ویرانگر دهد؟
در قرن هجدهم فردریک پادشاه آلمان در رقابت با لویی چهاردهم پادشاه وقت فرانسه و بنیانگذار کاخ "ورسای" دستور داد قصری زیبا بسازند خانه آسیابانی در مسیر ساخت قصر بود که حاضر به همکاری نبود. فردریک شخصا به سراغ آسیابان رفت اما باز هم با پاسخ منفی رو به رو گشت....
فردریک گفت میدانی با یک حکومت طرف هستی ، دستور میدهم تا اینجا را از تو بگیرند
آسیابان خندید و گفت نمیتوانی چون هنوز در برلین قاضی هست!!!
راستی در اینجا هنوز قاضی هست ؟آیا قضات منصف و مسولین با وجدانی هستند که غم و چهره نگران و پر استرس یک کشاورز شادگانی را ببینید در حالی که در کنار نخلستان خشکیده اش به زاری و شیون نشسته؟ اگر دولت مردان و مسولین ناپاسخگو فکر می کنند به قیمت نابودی اکوسیستم کارون و زندگی مردم پایین دست می توانند جایی را آباد کنند شدیدا دچار توهم شدند و این کار حاصلی جز  رسوایی و شرمساری در پیشگاه تاریخ و نسل های آینده  نخواهد داشت.
نه تنها ما مردمان خوزستان که باید همه مردم ایران زمین فریاد خود را در برابر این همه بی خردی و رفتار ضد بشری در مواجه با اکوسیستم و طبیعت بلند کنیم و صدای فریاد کارون بی پناه باشیم و دولت و هر آنکه دست خیانت در انتقال آب کارون دارد به قوه قضائیه و دیگر سازمان مربوطه شکایت کنیم و اگر جوابی نگرفتیم این دولت و مافیای آب را در مجامع بین المللی شکایت کنیم تا مانع انتقال آب ، تخریب محیط زیست و نابودی زندگی کشاورزان شویم. انشالله
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مهسا جاويدمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
comment
0
0
comment هرچند دردمندانه ابعد است ليكن اميد مي رود كه هُرم قلم هاي دغدغه مند، بيدارگر اذهان تصميم ساز به مصلحت خفته، باشد!
درود برنوع نگاه جنابعالي.
comment
سروری محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
comment
0
0
comment کارون فقط و فقط متعلق به همان بستریست که خدا در آن نهاده است.
این جمله را باید باید با آب طلا نوشت....
من به حرمت این قلم زیبا و شجاع تمام قد می ایستم.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار