اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
شبیه سازی آزمون کنـکور در منزل یکی از راهکارهای موفقیت و افزایش سرعت تست زنی «نــظر بیک زاده»، دانش آموز خوزستانی رتبه برتر کنکور تجربی در تست زنی است.

شوشان به نقل از الفبا : نـظر بیک زاده دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان طلایه داران اهواز در کنکور سراسری 98 موفق به کسب رتبه 124 در گروه آزمایشی علوم تجربی شد و رشته پـزشکی دانشگاه تـهران را به عنوان اولین انتخاب در فرم انتخاب رشتـه خود ثبت کرده است. این دانش آموز خوزستانی با بیان اینکه برای به دست آوردن این موفقیت از کلاس های کنکور استفاده نکرده است، به الــفبا گفت: در تمامی دوران تحصیلم در هیچ کلاس کنکوری ثبت نام نکردم و فقط در کلاس های درسی فوق برنامه ای که در مدرسه تشکیل می شد شرکت می کردم و از برنامه های درسی که در مدرسه برگزار می شد بهره می بردم.

شبیه سازی آزمون کنـکور در منزل یکی از راهکارهای موفقیت و افزایش سرعت تست زنی «نــظر بیک زاده»، دانش آموز خوزستانی رتبه برتر کنکور تجربی در تست زنی است.

گفت و گو با نـظر بیـک زاده رتبه برتر کنکور تجربی در خوزستان

او با اشاره به اینکه از پایه دوازدهم مطالعه جدی برای آزمون کنکور را شروع کرد، گفت: در طی سال های گذشته و دوره های تحصیلی متفاوتی که سپری کردم، مطالعات درسی ام متناسب با گذراندن واحدهای درسی پایه های مختلف تحصیلی بود، اما از پایه دوازدهم با یک برنامه ریزی منسجم و منظم، به مطالعه برای آزمون کنکور پرداختم.

شبیه سازی آزمون کنـکور در منزل یکی از راهکارهای موفقیت و افزایش سرعت این دانش آموز رتبه برتر کنکور تجربی در تست زنی است، او در این باره گفت: پس از تعطیلات نوروزی و همزمان با شروع جمع بندی مطالب درسی تصمیم گرفتم آزمون کنکور را برای خودم در منـزل شبیه سازی کنم. از این رو با استفاده از سوالات آزمون های کنکور سراسری از سال 93 تا سال 97، همچنین با استفاده از سوالات کتابهای تستی که کمک زیادی به افزایش مهارت من در تست زنی کرد، این کار را انجام دادم.

بیک زاده با بیان اینکه همزمان با شروع سال تحصیلی در پایه دوازدهم میزان مطالعه خود را به 8 ساعت در روز رساند، افزود: در روزهای معمولی 8 ساعت در روز و در روزهای تعطیل 10 ساعت در روز درس می خواندم اما وقتی دیدم این میزان مطالعه کافی نیست، ساعت مطالعه ام را دو ساعت افزایش دادم و در روزهای تعطیل میزان مطالعه ام را به 12 ساعت رساندم.

نظر بیک زاده این را هم گفت که خوشحالی پدر و مادرش از کسب این رتبه یکی از بهترین اتفاق های زندگی اش است. این دانش آموز تیزهوش خوزستانی کسب رتبه 124 کنکور تجربی را حاصل آرامشی می داند که خانواده اش به او هدیه کردند. او به الــفبا گفت: خیلی وقتها پیش می آمد که فشار مطالب درسی سبب سخت شدن کار می شد، اما با آرامشی که خانواده به من می داد، می توانستم روحیه ام را حفظ کنم و توانایی این را داشته باشم که مقاومت کنم و سختی ها را تحمل کنم و به دوستان و هم سالانم توصیه می کنم که هیچگاه امید خود را از دست ندهند.

او گفت: من به صورت روزانه کنکور را برای خودم در منزل شبیه سازی می کردم و انجام این کار سرعت، دقت و مهارت من را در تست زنی به میزان بسیار زیادی افزایش داد و می توانستم این موضوع را در نتیجه پایانی آزمونی که از خودم گرفته بودم، مشاهده کنم. در عین حال در یک مقایسه دریافتم که با انجام این کار نسبت به ماه های ابتدایی سال تحصیلی پیشرفت زیادی در درک مطالب درسی و تست زنی داشته ام.

اسفندیار بیک زاده، پدر نـظر نیز با بیان اینکه طی یکسال گذشته تنها هدف خانواده 5 نفره آنها تامین آرامش نـظر بوده است، گفت: در این مدت تلاش کردیم میزان استرس فرزندم را کاهش دهیم و هر چه که نیاز داشت را برایش فراهم کنیم تا با آرامش درس بخواند.

او که معدل کل سه سال گذشته اش 18.82 است، پس از پایان امتحان کنکور این انتظار را داشت که رتبه خوبی به دست بیاورد. بیک زاده همچنین می دانست که پاسخ یک تست ریاضی و یک تست فیزیک را به اشتباه وارد برگه ی پاسخنامه کرده است و در هنگام اعلام نتیجه هم همین اتفاق رخ داده بود. او در این خصوص گفت: امتحان کنکور که تمام شد می دانستم که این امتحان را با موفقیت سپری کردم اما دقیقا نمی توانستم رتبه ام را حدس بزنم و حالا از کسب این رتبه خوشحالم و خدا را شکر می کنم.

فرزندان مان را با ثبت نام در کلاس های مختلف خسته نکنیم او که خود فوق دیپلم برق است، فرزندنش را دارای هوش و بالایی می داند و در این باره می گوید: نـظر به جز حضور در کلاس های درس مدرسه، هیچگاه به آموزشگاه و کلاس های کمک درسی خارج از مدرسه نرفت و بر اساس گفته های دبیران و معلمانش انتظار می رفت که او جزو رتبه های برتر کنکور سراسری باشد.

وی با بیان اینکه نــظر همواره با عشــق و انگیزه درس می خواند، گفت: من نیز همانند تمامی مادران بنا بر وظایف مادری تمامی سعی م این بود که محیط خانه از آرامش لازم برای مطالعه فرزندم برخوردار باشد و طی یک سال گذشته که نظر برای کنکور درس می خواند میزان رفت و آمد و دید و بازدید خانوادگی را بسیار کاهش دادیم و حتی در جشن عروسی دختر برادرم هم شرکت نکردم تا خللی در برنامه ریزی های درسی فرزندم ایجاد نشود.

پدر نظر بیک زاده گفت: خانواده هایی که دانش آموز کنکوری دارند باید سعی کنند تا جایی که می توانند فرزندانشان را مورد حمایت عاطفی قرار دهند تا استرس و نگرانی در آنها کاهش پیدا کند و با ثبت نام آنها در کلاس ها و آموزشگاه های کنکوری مختلف فرزندان شان را خسته نکنند.

عشــق بـه مطالعه از دلایل اصلی موفقیت فرزندم در کنکور سراسری است

حکیمه افراسیابی، مادر نظر بیک زاده نیـز با اشاره به این نکته هیچ پدر و مادری با اجبار نمی توانند فرزندنشان را وادار به درس خواندن کنند، گفت: موفقیت در تحصیل با اجبار به دست نمی آید بلکه یک دانش آموز باید خودش به مطالعه و تحصیل علاقمند باشند تا بتواند در این راه پیشرفت کند و به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند.

مادر نظر بیک زاده همچنین گفت: خانواده هایی که فرزند کنکوری دارند نباید از یک بار شکست فرزندانشان ناامید شوند و باید همواره امید و انگیزه را در آنها برای رسیدن به موفقیت تقویت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار