اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
در سومین شب از ماه محرم آیت اله سید نورالدین شریعتمدار از علما و مدرسین حوزه علیمه قم در مسجد جامع شهر ترکالکی حضور یافت.
به گزارش شوشان، آیت اله شریعتمدار با شاره به اینکه پیامبر به جوانان میدان می داد و از آنها در امور مختلف استفاده می نمود بیان داشت: حاکمان عصر جاهلیت به جوانان میدان نمی دادند، و به جوانان برای تصدی مسئولیتی هر چند در سطح پایین اعتماد نمی کردند.


با ظهور دین مبین اسلام و آغاز علنی رسالت رسول خدا حضرت محمد (ص) در اقدامی شجاعانه در بین جاهلان سرزمین حجاز، سنت شکنی کرد و مسئولیت های مهمی را به جوانان واگذار کرد. 

وی افزود: اولین نماینده پیامبر اسلام در مدینه یک جوان ۲۰ ساله بنام مصعب بود، مصعب جوان، نماینده شایسته ای از طرف نبی خدا در میان اهل مدینه بود و مصعب با خواندن با تفسیر آیات نورانی قرآن در تمام محله های مدینه بین اقشار مختلف مردم حاضر می شد و تبلیغ دین اسلام می نمود.

 مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه جوانان باید داری علم باشند اظهار داشت: با وجود انرژی و پتانسیل جوانی که دارند می توانند مدیریت بهتر و تاثیرگذاری در جامعه ارائه دهند. مولا علی (ع) میفرمایید مسایل دین را به جوانان تعلیم دهید تا بتوانند در مقابل فرقه های انحرافی از اصل دین حمایت کنند. حال در زمان کنونی باوجود این همه فرقه های مختلف و مسایل انحرافی جوانان شیعه باید آراسته به علم درتمام امورات باشند. 

وی افزود: پیامبر در آخرین سفر حجی که بجا  آورد  با حکم الهی جوانگرایی کرد و به دستور خداوند متعال یک جوان شایسته را به جانشینی خود تعیین نمود و خدا فرمود دین امروز کامل شد.

آیت اله سیدنورالدین شریعتمدار در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از  کل جمعیت مسلمانان جهان 1/4 شیعه بود که  بعد از گذشت چهل سال از این رخداد سیاسی مذهبی به لطف انقلاب اسلامی ایران فراگیری نهضت حسینی در جوامع بشری و پیدایش بهار اسلامی در بین ملت های مختلف  بیش از یک میلیارد نفر شیعه وجود دارد.

در طول تاریخ همه قیام ها و انقلاب های مردمی بر علیه ظلم و کفر توسط شیعیان اتفاق افتاده است. که برگرفته از مکتب حسینی و قیام سرخ عاشورا ست.
 
خبر: رضا حسین زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار