اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه بیش از ۷ میلیون تن کالای اساسی در پنج ماهه سال جاری از رشد ۶۵ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.
عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت بیش از ۸ میلیون تن انواع کالا تخلیه شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نیز ۴۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اهتمام این اداره کل به بهره‌گیری از رویه حمل کالای داخلی از راه دریا (کاپوتاژ)، از رشد ۱۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت ۸۰ هزار تن گندم با این روش به دیگر بنادر جنوبی کشور جابه‌جا شد.

دریس با اشاره به رونق بارگیری برخی از اقلام صادراتی از جمله کالاهای متفرقه، سیمان و انواع مواد معدنی و مصالح ساختمانی فله از رشد بارگیری این نوع کالاها با تناژی افزون بر ۲ میلیون تن خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین میزان بارگیری کالای کانتینری در ۵ ماهه نخست سال جاری به لحاظ تناژی ۳۶۸ هزار تن معادل ۲۶ هزار TEU برشمرد که از رشدی ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار