اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
مدیر دفتر تسهیل‌گری "حصیرآباد" اهواز:
مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز با اشاره به جمعیت بیکاران این منطقه گفت: جمعیت فعال اقتصادی منطقه حصیرآباد 8 هزار و 140 نفر است که 7 هزار نفر از این تعداد بیکار هستند.
زهرا جمشیدی در جلسه شورای اجتماعی که امروز (24 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: منطقه حصیرآباد 11 هزار و 860 نفر جمعیت دارد که 5 هزار و 672 نفر از این تعداد زن و 6 هزار و 54 نفر مرد هستند. تراکم این محله بسیار قابل ملاحظه است و به طور میانگین، هر 218 نفر از ساکنان منطقه حصیرآباد در یک هکتار زندگی می‌کنند.

وی افزود: همچنین 379 زن سرپرست خانوار در منطقه حصیرآباد وجود دارد و در پنج سال گذشته نیز 365 خانوار به این محله وارد شده‌اند.

مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز با اشاره به بالا بودن نرخ برخی از آسیب‌های اجتماعی در این منطقه، گفت: میزان اعتیاد در این منطقه بسیار بالا است. اولویت ما در منطقه حصیرآباد بحث رسیدگی به آسیب اعتیاد است و باید به آن توجه شود. پس از اعتیاد نیز آسیب اقتصادی بالا است.

جمشیدی بیان کرد: 50 درصد ساکنان این محله مجرد هستند و شرایط اشتغال آنها مناسب نیست و شرایط ازدواج را ندارند.

وی عنوان کرد: با توجه بررسی‌های انجام شده در همه دفاتر تسهیل‌گری در حوزه بیکاری و اعتیاد و موارد دیگر، همه این مناطق با این مشکلات مواجه هستند و به تبع دیگر مناطق، سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی و مشارکت اجتماعی در منطقه حصیر‌آباد نیز پایین است.

مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز عنوان کرد: تعداد افراد بیکار در منطقه حصیر‌آباد بسیار بالا است. جمعیت فعال اقتصادی منطقه حصیرآباد 8 هزار و 140 نفر است که 7 هزار نفر از این تعداد بیکار هستند.

جمشیدی با اشاره به اولویت‌های مربوط به مشکلات ساکنان منطقه حصیرآباد اهواز، عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در یک سال گذشته،‌ وضعیت آسفالت، وضعیت فاضلاب، اعتیاد، بیکاری و فقر، ترافیک و ازدحام پارکینگ، وضعیت روشنایی معابر، وضعیت بهداشت و نظارت و نبود پارک و فضای سبز و امکانات فرهنگی، به ترتیب جزو مشکلات مردم این منطقه هستند. علیرغم تعداد بالای جمعیت این منطقه اما در حصیرآباد پارک و فضای سبز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بحث اسناد منازل در حصیرآباد یک معضل است که باید پیگیری شود، گفت: 85 درصد منازل مردم حصیرآباد سنددار نیستند. برخی افراد از 50 سال پیش در منزلی زندگی می کنند اما هنوز سند ندارند.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار