اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
شوشان - محمدسعید بهوندی:

گاهی دوست داری، حقیقتی را که فکر می کنی خیلی خیلی مهم است را بگویی و فریاد برآوری، اما می ترسی! آری می ترسی، از چه چیزی؟ از جمود فکری و تفسیرهای ناصوابی که در فضای مذهبی و فرهنگی جامعه ات متاسفانه آزادانه جولان می دهند و تو به تنهایی یا با کمک عده ای دلسوز ولی اندک، قادر به تغییر و اصلاح آن نیستی و شوربختانه چقدر هم مشتری دارند و بازارشان گرم و خرید و فروششان پر رونق است!

در تاریخ واقعه ی عاشورا و غمبارترین تراژدی بشری، بارها و بارها همه خوانده و شنیده ایم که؛ حسین بن علی سیدالشهدا علیه السلام در مقطعی از روز عاشورا، علیرغم آنکه میدانست مومنان سست ایمان، طالب چرب و شیرین دنیا و فریب خورده ی لشکر مقابل، در دلهای خالی از عاطفه و ذهن های تهی از تعقّل و تفکرشان روزنه ای برای اصلاح و یافتن ذره ای حقیقت و عاقبت بخیری وجود ندارد، اما برای ادای تکلیف الهی و ثبت در تاریخ این واقعه ی شوم، به معرفی خود و هدف والایش می پردازد و اینچنین ناله سر می دهد:"حرف مرا بشنوید و در جنگ و خونریزی عجله نکنید تا من وظیفه خود را که موعظه و نصیحت شماست انجام دهم و علت آمدنم را به این سرزمین توضیح دهم. اگر به سخنم گوش دادید و عذر مرا پذیرفتید و با من از در انصاف و عدل وارد شدید، معلوم می‌شود راه سعادت و خوشبختی را دریافته‌اید و دلیلی برای جنگ با من نخواهید داشت. لکن اگر عذرم را نپذیرفتید و از در انصاف و داد و با من وارد نشدید، آنگاه می‌توانید همه دست به دست هم بدهید و بدون مهلت تصمیم باطلتان را اجرا کنید. ولی در این صورت دیگر امر بر شما مشتبه نمانده و پشتیبان من آن خدایی است که قرآن را نازل کرده و یار و یاور نیکوکاران است و... الی آخر" (خطبه ی روز عاشورا)

و اما! آنان بجای شنیدن و دل دادن و هدایت شدن، اقدام به هلهله و سر و صدا می کنند تا اینکه کلام الهی او به گوش منتظران قتل حسین و یارانش نرسد و من نیز دقیقا کلامی که همیشه از گفتن و نوشتنش ترس داشته ام همینجاست و آن اینست که؛ خدایا! نکند بعد از چهارده قرن هنوز کلام گهربار این رهبر معنوی و آسمانی و هدف الهی اش به انواعی دیگر و بر اثر معرفت های ناصواب، باز در میان هیاهوهای سنج و دمام و طبل های پر و صدای ما گم شود و دوباره حقیقت فریاد "هل من ناصر ینصرنی" او به گوش مومنان نرسد و هر ساله راسِ مقدس حقیقت نهضت حسینی، به "تیغ نه از روی کین" بلکه از سر کج فهمی عده ای از ما ذبح شود!!!.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار